Gå til innhold

Hvor dårlig er: '85-87 råder, veiv og blokk? Tråder uten ordentlig topic slettes!

Ranger emnet


Knut Inge

Anbefalte innlegg

Hmm...andre måtar og få 220hk på då?

 

Vist eg setter på denne intercooleren og

detta effanlegge det til 3190.-. Er det ein slik du stille opp lade trykke på turboen med? Vist det er det så kunne eg stille lade trykke opp til 0,8. Kor mange hk vil eg få vist eg sette på den intercoolern det effanlegge stille opplade trykke til 0,8 og powerfilter?

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vits i å kaste bort penger på sånn "pyseventil" til ladetrykket. Stram heller inn staget på wastegaten! Har du forgasserturbo hadde jeg ikke engang giddi å tenkt tanken på å koste på den motoren mye, men eff-anlegg, filter og cooler får man jo brukt på nyere motor, så det er gode investeringer.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så då kan eg ikkje ha chip?

Men er det ein grunn for att han som eg kjøpte bilen av har montert forgasser?

 

Man monterer bare ikke bare AT-motor uten GOD grunn, når man først har en ET-motor som er grommere, og i flere tilfeller billigere. Bensinforsyningen må bygges litt om, og jeg ser ikke logikken i det som har blitt gjort egentlig.. :op

 

Sjekk i vognkortet, og sjekk hva bilen er registrert og godkjent som.... tar jeg ikke helt feil, så er det en GL, som er bygget om til turbo ved å sette turbo på en A-motor. (Som da blir til AT)

En ENKEL måte å sjekke om det har vært en ET-motor der, er å sjekke om du har Intercooler, og elektrisk bensinpumpe under bilen.

 

GL!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare bare å skifte fra forgasser til innsprutning, helvetes hav med ledninger og dritt overalt:)

 

Kan jo driiite i å bruke mange av ledningene? ta vekk elektrisk bensinpumpe, og bare la fødepumpa i tanken forsyne den mekaniske på motoren...? Nei, når du sier det så ville vel en hel verden av feilmeldinger kommet frem om han ikke tok vekk hjernen og Byttet halve ledningsnettet :)

 

Er nok en orginal GL dette, som jeg trur det er.... som er påmontert turbo:) 150 hk trur jeg det skal være i disse motorene... 220hk er urealisktisk uten stor påkost/ motorbytte til innsprutning.

 

Men, send oss bilder!! Hjelper så utrolig mye mer på, så slipper vi å sitte her og spekulere.

 

Hadde det sittet en ET-motor der, så trur jeg også han dude'n hadde brukt Intercooleren på nytt... taper jo ikke akkurat effekt på det, og trådstarter nevner ingenting om IC her..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår