Gå til innhold

Kjøre uten pumpe i tanken?

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Jo, det er mulig, men jeg anbefaler det overhode ikke.

Forpumpa (som den også kalles) sørger for at det er bensin i røra, for å unngå overbelastning på hovedpumpa.

Uten forpumpa vil hovedpumpa suge luft (du hører lett hvis den gjør det) noe som den tåler dårlig.

Kjørte uten forpumpe i et par måneder selv. Under halv tank fikk bilen for lite bensin og rykket veldig. Med full tank merket jeg ikke forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hører at d blir en ugjevn, ganske høy sugelyd. Hvis du har kjørt med begge pumpene i drift merker du fort om det er noe tull med pumpa. Lyden skiller seg veldig ut.

Kjørte bra mye uten begge jeg og. Nå var pumpa bra gammel i utganspungtet, men jeg merket at den ble verre og verre etterhvert. Måtte starte 2-3 ganger for å holde motoren i gang, og denne var ganske lettstartet til å begynne med.

Om det er luft eller om den er utslitt skal ikke jeg legge meg ut på:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en defekt pumpe i tanken når jeg hadde min på veien..

*jeg hadde bare en b23e* og den daua ved pådrag og gikk VELDIG ujevn....

såe anbefaler ikke at man kjører uten den..

men man trenger vell den ikke dersom man bytter til en kraftigere hovedpumpe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går aldeles flott å kjøyra uten den vesle pumpa i tanken. det har eg gjort på min b23e i 2 år no. men eg har vanlig armatur i tanken. altso frå ein med forgassar. viss du skal bruka det armaturet med tankpumpe bør ho så absolutt fungera. det einaste den tankpumpa skal sørga for er at du ikkje skal få kavitasjon i hovedpumpa som kan sje viss ho sug luft som nevnt tidlegare i linken. men så lenge det er 100% tett forbindelse frå tanken å inn på hovedpumpa skal ikkje det vera noko problem. eg kan kjøyra bilen heilt ned på det raude på tanken ingen fusk. men for all del har du den pumpa å den er i orden så hadde eg ikkje gidda fjerna ho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det anbefalest å kjøre med pumpe.. hehe..

Er vel ikke noen som har et bra armatur med pumpe tilsalgs for en fin penge vel?

Kjøpes på høggern / fåes gratis på høgger'n. Er samma hva slags tankpumpe man har om man har turbo eller ikke, bare det er en pumpe der :P hehe

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk litt selv da. denne forpumpa koster veldig mangen tusen kroner og den hadde ikke vert der om det ikke var behov for det. om du har lite bensin og kjører kjapt i en lang sving og pumpa kun suger luft slik at det nesten ikke er bensin mellom hovedpumpe og tank så vil pumpa slite hardt for å greie å suge til seg noe mer bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpes på høggern / fåes gratis på høgger'n. Er samma hva slags tankpumpe man har om man har turbo eller ikke, bare det er en pumpe der :P hehe

Eneste huggarn her på landa tviler jeg på har.. Men kan undersøke..

Locked:

forstår! trodde egentlig ikke det gikk and.. den er jo der for en grunn:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider