Satrixen Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 "Les bruksanvisningen FØR du installerer bilstereo. Feil bruk, installasjonsfeil og jordingsproblemer er du selv ansvarlig for. Jordingskabel skal kobles på bilens karosseri med skikkelig kontakt. Ikke utenpå lakken, da får du ikke jord i det hele tatt! Hva med en forsterker? Den skal ALDRI kobles direkte på din bils karosseri, da får den falsk jording." Handlet no greier fra megabillig.com nå, og fikk denne i mail. Forsterkeren skal vel kobles rett på karosseri? Hva menes med falsk jording? Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audio-art Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 "Les bruksanvisningen FØR du installerer bilstereo. Feil bruk, installasjonsfeil og jordingsproblemer er du selv ansvarlig for. Jordingskabel skal kobles på bilens karosseri med skikkelig kontakt. Ikke utenpå lakken, da får du ikke jord i det hele tatt! Hva med en forsterker? Den skal ALDRI kobles direkte på din bils karosseri, da får den falsk jording." Handlet no greier fra megabillig.com nå, og fikk denne i mail. Forsterkeren skal vel kobles rett på karosseri? Hva menes med falsk jording? Ja si det du.. Send en mail tilbake å spørr dem uttalelsen kom i fra.. Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Ja si det du.. Send en mail tilbake å spørr dem uttalelsen kom i fra.. Den kommer vel fra en av de 13000 ansatte de har! :crazysant Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satrixen Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Fått svar.. "Forsterkeren må IKKE kobles direkte på bilens karosseri, FALSK jording og den ryker. Bruk en treplank mellom forsterkeren og karosseriet. Kabelen (minus) som skal jordes på forsterkeren skal selvsagt jordes slik du sier. Mange som gjør feil der, du skulle sett reperasjonsbordet hvordan det ser ut. mvh per" Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satrixen Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Jævla klønete skrevet spør du meg :iconsm Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Hadde vært litt lettere om det stod i bruksanvisningen at: "Forsterkeren må ikke monteres (skrus fast) direkte i bilens karoseri, da dette kan føre til falsk jording. Jordingen skal nemlig skje ved å koble (-) minuskabelen direkte på karosieriet, et sted hvor man har pusset vekk all lakk, slik at det blir klart direkte kontakt!" Shit, jeg skulle jobba med å utforme bruksanvisninger...!?? aneglsmili Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satrixen Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Hehe.. :pray Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Shit, jeg skulle jobba med å utforme bruksanvisninger...!?? aneglsmili ja, det hadde nok gjort det lettere for mange av oss. for den informasjonen megabillig kom med først her er jo helt på jorde og kan veldig fort missforstås. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Nå har ikke jeg montert forsterkeren min på den måten, men de jeg har hatt oppe så går jordinga direkte i huset på forsterkeren, så så lenge den har ekstern jording så burde det vel ikke gjøre noe. Har også hørt at alle forsterkerne skal jordes på samme punkt(instructions AZ455), ville jo tru at det var bedre å spre dem litt, men kan jo ha med spenningsfallsforskjeller å gjøre Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Det som er ekstra lkiipt med måten megabillig uttaler seg på er at folk kan missforstå, sånn som vi gjorde her først. Å da IKKE tørr å koble jordingen direkte til karroseri og på den måten kuker hele dritten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 på de jeg har hatt oppe så går jordinga direkte i huset på forsterkeren, så så lenge den har ekstern jording så burde det vel ikke gjøre noe. Jordingen til chassiset er oftest kun i form av en veldig tynn ledning, og dersom du legger forsterkeren rett på karosseriet og har dårlig jordforbindelse der den SKAL være (minusterminalen), vil denne tynne ledningen - og resten av forsterkeren i det området - få hard medfart. Den tynne ledningen er der for å hindre støy, ikke for å holde en større jordforbindelse. For å eliminere problemer av typen nevnt over, er det klart best å montere forsterkeren på et isolerende underlag. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lector Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Kan da ikke være så mange "luringer" som monterer en forsterker rett i karosseriet? hehe :p Men ville vel egentlig ikke å montere en forsterker i karosseriet for jording heller da :) hehe. Siter Prosjekt Audi A4 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83399 Prosjekt Volvo 850 -->http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=870435#post870435 Prosjekt peugot 306 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92307 Prosjekt Audi A3 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Kan da ikke være så mange "luringer" som monterer en forsterker rett i karosseriet? hehe :p *kremt* *host* *hark* :D er metallplate i seteryggen hvor forsterkeren min står montert, men så står det også i manualen til forsterkeren at den fint kan jordes eller forbli isolert da, og jeg anntar zapco står for det de sier og at den klarer seg fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Jordingen til chassiset er oftest kun i form av en veldig tynn ledning, og dersom du legger forsterkeren rett på karosseriet og har dårlig jordforbindelse der den SKAL være (minusterminalen), vil denne tynne ledningen - og resten av forsterkeren i det området - få hard medfart. Den tynne ledningen er der for å hindre støy, ikke for å holde en større jordforbindelse. For å eliminere problemer av typen nevnt over, er det klart best å montere forsterkeren på et isolerende underlag. :) Noe ala skjerming altså, men bør ikke kunne skade forsterkeren så lenge den har solid ekstern godsforbindelse... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 nei, så lenge du har god jordforbindelse skal det ikke skade forsterkeren. problemet er heller det at veldig mange desverre Ikke har god jordforbindelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg