Gå til innhold

Kicker panel til Volvo 142

Ranger emnet

Xantera

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal lage meg kicker paneler i min 142, de skal gå fra døren og inn til pedalene, disse skal huse en 6x5" midttone og en diskant, men problemet er, åssen skal jeg lage rammen?

Glassfiberen vet jeg åssen jeg skal få på, men rammen sliter jeg med.

- hva skal jeg lage rammen av?

- hvor mange cm ekstra tykt blir det når man har lagt på glassfiberen (er ganske trangt der nede, så jeg er avhengig av at de ikke blir stikkende alt for langt ut)

- hvordan får jeg til runde rammer?

- Lønner det seg med byggskum eller leire?

osv...

Hvis noen hadde kunnet hjelpe meg hadde jeg blitt evig takknemlig!:)

Fotograf / journalist

Anders Vinje Frilans

Tlf: 97426153

Mail: post@avfoto.no

Web: http://www.avfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skal lage meg kicker paneler i min 142, de skal gå fra døren og inn til pedalene, disse skal huse en 6x5" midttone og en diskant, men problemet er, åssen skal jeg lage rammen?

Glassfiberen vet jeg åssen jeg skal få på, men rammen sliter jeg med.

- hva skal jeg lage rammen av?

Kryssfinèr!

- hvor mange cm ekstra tykt blir det når man har lagt på glassfiberen (er ganske trangt der nede, så jeg er avhengig av at de ikke blir stikkende alt for langt ut)

Glassfiber er bare noen få mm tykk. 3 lag skulle vel bli ca. 1,5 - 3mm tykk.

- hvordan får jeg til runde rammer?

Bruk passer!

Skjær ut med stikksag eller fres!

- Lønner det seg med byggskum eller leire?

osv...

Nei!

Skal du lime så finnes det mye bra lim. BF Goodrich PL400 er en klassiker, men polyurethan-lim fungerer jo også meget bra.

Bruk stoff til å trekke over platen som høyttalerne skal monteres på, husk å feste dette med lim eller stifter på baksiden. Pass på at stoffet ikke bølger seg. Da unngår du mye sparkling i ettertid. Pensle så med polyester og la det tørke. Så legger du et lag med glassfiber og dynker dette godt med polyester. Husk å få ut alle luftbobler.

Søker du etter "glassfiber" ved hjelp av søkefunksjonen her så finner du flere tips.

Lykke til!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider