Gå til innhold

Boss høytalere

Ranger emnet

Knut Inge

Anbefalte innlegg

Boss er generelt ansett som et merke som er under middels kvalitet.. Men sett i forhold til pris er det helt greit.

Få en skikkelig demo av de produktene du har sett deg ut og sammenlikn med andre merker.

2x Stroker 15" - 138,4 dB

Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB

Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V

Student - 3. år Elektroingeniør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss er generelt ansett som et merke som er under middels kvalitet.. Men sett i forhold til pris er det helt greit.

Vel, nå er vel problemet det at VELDIG mange forhandlere selger Boss som et merke på lik linje med annet av mye høyere kvalitet, og dermed justerer opp prisene til et nivå som ikke helt samsvarer med kvaliteten...

Men, som du sier, til riktig pris er det jo ikke så alt for ille. Bare ikke forvent lang holdbarhet. Jeg har hvertfall kun dårlige erfaringer med Boss og kvalitet, med dårlige potmetre, brytere og tilkoblinger. Kvalitetsfølelsen er generelt lav, sammenliknet med mye annet (selv i samme prisklasse)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er vel problemet det at VELDIG mange forhandlere selger Boss som et merke på lik linje med annet av mye høyere kvalitet, og dermed justerer opp prisene til et nivå som ikke helt samsvarer med kvaliteten...

Men, som du sier, til riktig pris er det jo ikke så alt for ille. Bare ikke forvent lang holdbarhet. Jeg har hvertfall kun dårlige erfaringer med Boss og kvalitet, med dårlige potmetre, brytere og tilkoblinger. Kvalitetsfølelsen er generelt lav, sammenliknet med mye annet (selv i samme prisklasse)...

Har solgt Boss i flere år .

Ikke hatt en eneste reklamasjon jeg kan huske .

De har jo flere serier og de jeg har solgt har vært ok kontra pris .

Men noen ønsker jo billig og da er det et ok alternativ .

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke snøring på hva slags serie jeg har kjøpt fra :) Bytta til meg en 5-kanals forsterker for et par år siden, kosta vel ca. 3000-3500,- ny den gangen. Den var for så vidt grei nok brokoblet til frontsettet og den 5. kanalen ute av drift, og den var hvertfall støyfri i motsetning til den MDS-møkka jeg bytta den i. :) Har også hatt en tokanaler, og flere venner i "startfasen" med Boss-forsterkere, alle med dårlige erfaringer både mht. varighet og lyd (veldig dårlig strømforsyning).

Ikke misforstå, Boss er neppe noe verre enn andre jalla-merker som Pyramid, Pyle, osv, men en fellesnevner for disse er at de er typiske "førstegangsvalg", og at 99,9% av kjøperne er nettopp nybegynnere. Altså, man kjøper ikke disse merkene igjen og igjen. :)

Høyttalerne fungerer sikkert, men jeg ville ikke forventet noen lyd i særklassen. Ville heller ikke under noen omstendigheter betalt over 1000,- for en høyttaler som det står et av disse merkene på.

Bare min personlige erfaring...

Ikke meninga å disse produktene du selger, for alt jeg vet kan kvaliteten ha steget vesentlig de siste to årene. Noe som i såfall er flott! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyttalerne fungerer sikkert, men jeg ville ikke forventet noen lyd i særklassen. Ville heller ikke under noen omstendigheter betalt over 1000,- for en høyttaler som det står et av disse merkene på

Kan jeg nok være enig i, og noe mere burde man ikke måtte betale .

Må understreke at det ikke er av de merkene jeg selger mye av men noe er det blitt, noen ønsker jo billig stuff .

Men det er et billig merke og man får hva man betaler for verken mere eller mindre .

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg nok være enig i, og noe mere burde man ikke måtte betale .

Må understreke at det ikke er av de merkene jeg selger mye av men noe er det blitt, noen ønsker jo billig stuff .

Men det er et billig merke og man får hva man betaler for verken mere eller mindre .

Mvh

For en butikk, så mener jeg det er viktig å ha ett billig merke. Og att selger da er ærlig nok til å si at det er ett billig merke.

For det er faktisk en del som klarer seg meget bra med billig merker.

Må også si att det er 10år siden jeg kjøpte Boss, og en kompis kjører med disse 6X9" enda, samt den MDS forsterkeren. Samlet pris for 10år siden var 500,-

Må si at det er verdt penga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider