emphezis Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Noen som vet hvordan "følelsen" av å kjøre en A6 2.5 TDi Quattro m/ automat (2000-2003 modell) er i forhold til å kjøre en A4 2.5 TDi Quattro m/ automat (2002-2004 modell)? Merker man stor forskjell i "sprekhet", kjørecomfort osv. osv. osv.? Andre "for" og "imot" som er verdt å nevne? Har bare hatt gleden av å kjøre A4 med denne motoren så langt. Vurderer hvilken en jeg skal kjøpe.... Siter Bil: Audi A4 1.8TQ Avant 2003-mod Web: http://voluz.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariius Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Nå syntes jeg du skulle se og få kjøpt deg en bil snart ;) Hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emphezis Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Nå syntes jeg du skulle se og få kjøpt deg en bil snart ;) Hehe.. Klarer aldri å bestemme meg vett. :P Står mellom: - A4 1.8 TQ - A4 1.9 TDiQ - A4 2.5 TDiQ - A6 2.5 TDiQ Valget er ikke enkelt... Har vel akkurat nå mest lyst på en A4 2.5 TDiQ med Tiptronic. Har noen på import på saken da, men er lite utvalg av 2.5 TDiQ til rundt 350 000,-. Men off topic; tilbake til A4 vs. A6! Siter Bil: Audi A4 1.8TQ Avant 2003-mod Web: http://voluz.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingB Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Uten tvil hadde jeg kjøpt A4 1.8TQ med manuell gir. Har det selv, og er meget godt fornøyd. Jobber med bil til daglig og har kjørt det meste. Liker dårlig automatkassene til Audi. Skal liksom være så fancy og "trinnløse", men disse syns jeg ikke noe om. Fattern har en A6 2.5TDIQ med automat. Helt OK bil, men ekkel girkasse. Dessuten bråker Diselbilene til Audi mye (skikkelig traktorer, hvertfall den 2.5'en). Min A4 med enkel chip (ca 195 hester) parkerer en orginal A6 med 2.5TDI . Lykke til :) Siter 2007 Audi A3 S-Line 2.0TDI 170hk Quattro 1993 BMW M5 - Banebil 2003 BMW 320 DA M-TECH II 1997 Audi A4 TurboQuattro TS-Racing 1991 Mercedes 190E 2.5-16 Evolution I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emphezis Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Skal automatkassene til Audi være fancy og trinnløse? De jeg har prøvd har vært som alle andre automatkasser.. er vel bare DSG-kassen som er trinnløs, og det får man ikke på de årsmodellene jeg prater om - her er det snakk om Tiptronic - 5. girs automatkasse. En 1.8 TQ med steg 1 chip yter 196 hk / 322 Nm, mens en 2.5 TDiQ (automat) med steg 1 chip yter 220 hk / 430 Nm... Tallenes tale sier jo at diesel'n utklasser turbo'n totalt? Siter Bil: Audi A4 1.8TQ Avant 2003-mod Web: http://voluz.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nei_Takk Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Aero er tingen veit du =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingB Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Skal automatkassene til Audi være fancy og trinnløse? De jeg har prøvd har vært som alle andre automatkasser.. er vel bare DSG-kassen som er trinnløs, og det får man ikke på de årsmodellene jeg prater om - her er det snakk om Tiptronic - 5. girs automatkasse. En 1.8 TQ med steg 1 chip yter 196 hk / 322 Nm, mens en 2.5 TDiQ (automat) med steg 1 chip yter 220 hk / 430 Nm... Tallenes tale sier jo at diesel'n utklasser turbo'n totalt? Er god vektforskjell på de to bilene... Siter 2007 Audi A3 S-Line 2.0TDI 170hk Quattro 1993 BMW M5 - Banebil 2003 BMW 320 DA M-TECH II 1997 Audi A4 TurboQuattro TS-Racing 1991 Mercedes 190E 2.5-16 Evolution I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emphezis Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Vektforskjellen på en A4 2.5 TDiQ og en A6 2.5 TDiQ er vel minimal såvidt jeg husker? Men godt mulig det er stor vektforskjell på en A4 1.8 TQ og en A6 2.5 TDiQ... V6'ern er jo en veldig tung motor. I tillegg skal det nevnes at A4 8E (B6) er veldig mye tyngre enn en A4 B5 også da, så en 8E med 1.8 T vil nok bli frakjørt av en 1.8 T B5... Kanskje en av grunnene til at de økte 1.8 T'n til 163 hk med 8E'n, ikke vet jeg. ;) Uansett er vel steg 1 chip i underkant av 200 hk med både B5 og 8E, og da vil vel B5'en dra litt i fra ja... Hvor sprek føles egentlig en A4 med 1.8 TQ chippet til rundt 200 hk? Føler man ofte at man mangler krefter? Siter Bil: Audi A4 1.8TQ Avant 2003-mod Web: http://voluz.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingB Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Hvor sprek føles egentlig en A4 med 1.8 TQ chippet til rundt 200 hk? Føler man ofte at man mangler krefter? Jeg syns bilen har greit med krefter. Vi snakker jo Quattro, så det blir jo maksimalt veigrep hele tiden. Har planer om å oppgradere til noe mer hester (steg3 pakke fra TS), men jeg venter til snøen har smeltet. Mye vil ALLTID ha mer vettu :) Siter 2007 Audi A3 S-Line 2.0TDI 170hk Quattro 1993 BMW M5 - Banebil 2003 BMW 320 DA M-TECH II 1997 Audi A4 TurboQuattro TS-Racing 1991 Mercedes 190E 2.5-16 Evolution I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.