Mk2-16v Skrevet Mai 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 Hva er det throttle switch'n gjør for noe? Når bilen min er kald så stopper motoren med en gang throttle switch'n går ut (når spjeldet åpnes) Motoren fungerer fint på tomgang og høyere turtall, problemet er bare når motoren er kald. Jeg regner med at det er throttle switch'n som er gåen siden motoren stopper med en gang switch'n går ut, før man i det hele tatt får gitt gass. Eller er jeg på villspor? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Mai 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2003 throttle switch er en bryter som skal si fra når du tramper på gassen.. og på enkelte gasspjeld har du også en WOT switch, wide open throttle switch, en bryter som sier fra når du har bønn pedal.. akkurat HVA TS'en sier fra til/om vet jeg ikke.. men google? :) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mai 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2003 At bryteren ikke fungerer er antagligen ikke korrekt, men det kan være. Om dette er en NC bryter og Ohm verdien over bryteren er for høy. Bør ikke være langt unna 0 ohm. Du kan måle den for sikkerhetsskyld, enten Null kontakt eller full kontakt. Denne bryteren styrer vel dysene antar jeg, når spjeldet er stengt skal motoren kun gå på tomgang, og kutter ut CIS dysene og går kun på den ene tomgangsdysen. Det jeg ville gjort var å testet tomgangsdysen, denne skal gi motoren fetere blanding når motoren startes opp i kald tilstand. Hvordan du gjør det... konferer med din Haynes manual. :) Kan godt hende det er bare å skru den ut, plugge hullet og stikke dysa ned i et syltetøyglass eller noe sånt. Med lokk da helst, lag et hull dysen passer akkurat nedi på lokket. Skal gi en sprut når du starter opp, spruter den konstant i over 8 sekunder er det noe galt. Er det ikke noe sprut så er det likedan. Da kan det være bensinfordeleren eller noen styring av denne. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg