Gå til innhold

S4 > M3

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Vakke det noe diskusjon om M3 vs. S4 her forleden?

Uansett, Car and Driver konkluderer iallfall med at S4 slår M3 ned i støvlene...

Top Gear har også testet de to mot hverandre, på bane. Dere kan jo selv se resultatet i filmen jeg har lagt ved... (men ikke glem at S4en veier nærmere 200 kg mer, uten å ha flere hestekrefter)

Edit: Hvordan er det meningen man skal legge opp ting her egentlig? I og med at grensen for uploads er på over 5 gigabytes må det vel gå an å uppe en video på usle 7 MB?

Edit²: Ligger her foreløpig: http://home.no.net/blaxtad/s4m3/s4m3.avi

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inntil du får fikset video'en, velger jeg å ikke tro det :)

forøvrig har jeg sett sammenligning av RS6(!) mot M3, der motsatt bilfabrikat ble "slått ned i støvlene"...

bilene er vell ikke sammenlignbare.. M3 er en "racerbil" og s4 en småkvass familietralle (jeg er ikke rdl:D ,bare provoserer litt..)

syklende :-)

[x] BMW 323i - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 31337

Vakke det noe diskusjon om M3 vs. S4 her forleden?

Uansett, Car and Driver konkluderer iallfall med at S4 slår M3 ned i støvlene...

Top Gear har også testet de to mot hverandre, på bane. Dere kan jo selv se resultatet i filmen jeg har lagt ved... (men ikke glem at S4en veier nærmere 200 kg mer, uten å ha flere hestekrefter)

Har du spist veps?Tilogmed RS4'en blei jo slakta av Top Gear på bane..:rolleyes:

Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt.

Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sprocket

forøvrig har jeg sett sammenligning av RS6(!) mot M3, der motsatt bilfabrikat ble "slått ned i støvlene"...

bilene er vell ikke sammenlignbare.. M3 er en "racerbil" og s4 en småkvass familietralle (jeg er ikke rdl:D ,bare provoserer litt..)

Hallo.. Både M3 og S4 er ok motoriserte familiebiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sprocket

Ok, nå har jeg uppet videoen et annet sted, http://home.no.net/blaxtad/s4m3/s4m3.avi

RS6 mot M3, den sammenligningen går ikke da... hehe... bilene bør i det minste være på noenlunde samme størrelse.

Uansett, hvis S4 er en halvkjapp familiebil og M3 er et rendyrket banemonster... og S4 allikevel knuser M3 på bane... da viser jo bare det hvor overlegen Audi faktisk er :)

Gleder meg til RS4...

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skaftetryne

Har du spist veps?Tilogmed RS4'en blei jo slakta av Top Gear på bane..:rolleyes:

RS4 ble vel "slaktet" av en slædde-kåt Tiff Needell... nåværende programleder Jeremy Clarkson er en ganske stor fan av RS4...

Men jo, jeg har spist en rimelig stor ladning veps, sier du det ikke er så lurt??

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens eg tilberedar hatten min, er det noke spesiell codec på det her? Får berre 2-3 sekundar med bevegeleg bilete, før det låsar seg.. :( Berre lyden som fortset.

Samme problemet her :(

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens eg tilberedar hatten min, er det noke spesiell codec på det her? Får berre 2-3 sekundar med bevegeleg bilete, før det låsar seg.. :( Berre lyden som fortset.

3ivx D4 4.0.4

(ja, 3, ikke D)

Pass på å koke lenge nok da, men ikke for lenge, da blir den seig.

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

:D:D:D

Da kan vel en del RWD-fans spise hatten sin.... på tørr asfaltbane til og med!

Hehehe :)

Vel, det viser da ikke at RWD er dårlig på tørr asfalt, det viser bare at Audi S4 faktisk er bedre enn M3 på tørr asfalt, all honør til Audi for det.

Men at RWD fortsatt er tingen er det ingen tvil om, man må bare konstruere en enda mer velbalansert bil.

Forøvrig.. 1 sek forskjell i løpet av halvannet minutt.. Det kan være føreren som ikke er like fortrolig med RWD som med AWD også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top Gear blir jo bare bedre og bedre... :rolleyes:

De er i alle fall de første som får dette resultatet, litt mer seriøse blader som Sport Auto (som jeg mener er fasiten) Auto Motor und Sport, evo, Car n Driver og bladet Top Gear(!) kommer frem til det motsatte resultatet...

I Sport Auto gikk S4'en 1.18,1 på lille Hockenheim mens BMW'en gikk respektable 1.16,3. Riktignok tester de da en M3 med manuell kasse, men de har i tidligere tester funnet at det er håpløst å forsøke å slå SMG2 i racemode ved å gire manuelt. Kassen bare banker i neste gir og har fullt skyv igjen mens mennesket fortsatt holdt på å trykke inn clutchen :eek:

M3 var her raskere i samtlige svinger, bremset hardere (maksimalt 11,0 mot 10,3 m/s2 med varme bremser på bane) og trakk maksimalt 1,15G mot 1,05G i Audien. Høyeste hastighet var 180km/t for S4 og 182km/t for M3.

Virker i grunn mest som the Stig ikke kjente bilene godt nok, Sport Auto kjørte Murcielago på 1.12,0 med maksimalt 1,25G og 201km/t på strekket. Og på Nordschleife er jo Lamboen over 30 sekunder raskere enne M3 (7.50 vs 8.22), så den forsvinner nok ut av syne ganske tidlig... og vet ullhode i det hele tatt at Murcie er 4wd og lettkjørt? Hadde nok banket Audien på vått også den...

M3 og S4 er seriøst spreke biler, men å sammenligne med en av de raskeste bilene på kloden blir nok å ta i litt ;) Synes også det blir feil å sammenligne S4 og M3 ut fra rundetider på bane, i den virkelige verden er nok S4 en god del raskere fordi den er mer lettkjørt og avslappet. og uansett om S4'en er raskere på bane eller ikke er det nok i M3 krampen i smilemusklene kommer først :D

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Top Gear blir jo bare bedre og bedre... :rolleyes:

De er i alle fall de første som får dette resultatet, litt mer seriøse blader som Sport Auto (som jeg mener er fasiten) Auto Motor und Sport, evo, Car n Driver og bladet Top Gear(!) kommer frem til det motsatte resultatet...

Altså... poenget er ikke nødvendigvis at Audien er så mye raskere enn M3en rundt bane, men når den veier 160+ kilo mer og har like mange hester + 4WD, burde jo M3en virkelig _knust_ S4en. Noe den ikke gjør. Og det er vel og på mange måter RS4 som skal være Audis hovedkonkurrent til M3...

Uansett, grunnen til at man får motsatt resultat på andre baner, kan jo være at det er mer rettstrekker og sånt der, noe som gir M3en en stor fordel av den mye bedre vekt/effekt-ratioen.

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider