Gå til innhold

Tilpasse karosserideler

Ranger emnet

e321

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg en step by step guide på den enkleste måten å tilpasse deler som skal på bilen ? altså å få de til å passe skikkelig.. har ikke skjært ut noe fra bilen enda.

Er det best å bruke vinkelsliper, eller burde jeg kjøpe en sånn lufttrykk sag?

Takker for svar :usa:

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk mest mulig luftsag (bare pass på ledninger etc. på baksiden av det du skal skjæer), og kjøp deg et punktbor til å bore ut de orginale sveisepunktene med. Da slipper du å ødelegge så mye.

Ellers er det som riskokern sier, legg overlapp, fest med wisegrip eller selvborrende skruer (en eske med skruer koster 30 kr på biltema) og skjær.

Kan jo lønne seg å lukke dører osv. for å sjekke at kanalen ikke ligger for høyt osv...

Det samme gjelder bakplate, prøv koffertlokket før du sveiser den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

hehe, var bra du nevnte det der med at dører ogsånt må kunne gå igjen..

Den luftsaga som biltema selger til 500,- er den grei ? evt. om noen vet om noe som er billigere så mottas info med takk :)

Hvor høyt trykk må sånne sager ha foresten? Bruker en ganske lang slange(15m?), så er ikke allverdens med trykk.... går greit til sandblåsing.

Mvh

Espen

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fint å kunne lukke dørene selv om du har nye kanaler ;)

Biltemasagen holder vel til engangsbruk :) men jeg har ikke prøvd den så kan egentlig ikke si at den ikke kommer til å virke....

Lønner seg kansje å kjøpe sagblader et annet sted, de dyre er ofte bedre enn de billige ;)

Hvis du kan sandblåse har du sikkert nok trykk, men de sagene jeg bruker krever mye luft så kompressoren går mye selv om jeg har 270 liters tank.

Mener trykket er 8 bar, men det kan justeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de biltemasagene funker greit dem, men krever en del luft...

Har ei slik sag liggende, og den har blitt brukt en del ganger, eneste som må passes på på dem er å smøre de veldig ofte...

Bladene på biltema er ikke serlig å skyrte av, mister jo tennene så fort de ser ei plate på mer enn 3 mm...hehe...bruker blader fra Würth jeg..å de funker bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider