Gå til innhold

hvordan kan snø skape så mye kaos

Ranger emnet

Fornarina

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe problem å få litt sleng på bilen på ei rett strekke, bare å komme litt ut i det som er ubrøyete og slafsete, så kan det være greit å få bilen stabla opp i et autoværn... Nei, ikke egne erfaringer.

Og til dere samer som klager over våre dårlige kjøreferdigheter på snøføre, vi sliter med 0-føre hele vinteren, som er værre enn tørr snø=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er galskap å holde full fart gjennom hele vinteren eg.. Hvis det er glatt og bilen holder på å miste grepet, reduserer eg farten og smiler fint til de som kjører forbi..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i hele februar så har jeg farta mellom oslo - molde med vogntog, og jeg kan trygt si at jeg har sett _mye_ rar kjøring når det har snødd. det værste var tidligere i uka. kom oppover mot kløfta, og plutselig så ligger alle i 40-50 på motorveien. og ikke kunne jeg se noen brøytebiler eller noe.

senest i går på tur ned så havna jeg bak et par rakettforskere. bl.a en dansk peugot stasjonsvogn. han lå mellom 60 og 70 på alle steder hvor det var umulig å kjøre forbi og når vi kom til steder hvor det går ann å komme forbi så var det opp i 85. ble skikkelig lei etter andelva så da var det på med tusen meterene og legge seg ut. tror kjærringa kjefta på han så han måtte slippe meg forbi. men han lekte tøffelhelt og kjørte med fjernlysa på mens jeg lå foran. kiddie

jeg har måtte bruke kjetting en gang hittil mens jeg har kjørt den ruta, men det var mellom åndalsnes og åfarsnes.

var en dame som klarte å legge transporteren sin i grøfa og det var en kar som skulle hjelpe til så han stoppa rett foran bilen hennes og sperra hele veien. jeg tuta og blinka med fjernlys, men han som stoppa skjønte ikke at jeg ville at han måtte flytte seg før jeg måtte stoppe. resultatet var at jeg måtte stoppe, og så kommer han bort til meg og spør om det var noe galt, mens hele settet sklir sakte bakover ned bakken igjen. heldigvis var det litt snø midt i veien som bakdekka på hengeren tok tak i, og jeg fikk stoppa. på med kjetting og fortelle han karen hvor glup han var.

tror den eneste oppfordringa jeg har er at hvis folk føler seg usikre, så se til hælkete å komme dere av veien og slippe forbi de som er raskere. det gjør iallefall jeg.

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løft gehab og slå på full sperre.. Evt legg kjetting ;)

vel.. dekka sto fast i snøen.. så sperra fnka ikke.. og kjettinga fikk jeg ikke på! (de ville ikke komme seg under og rundt dekket!!)

men det som er litt morro var det at jeg satte meg fast i nedoverbakke. når jeg skulle rygge ned.. trodde det skulle være fysisk umulig jeg.. hehe!!

men dette var og snakk om midt i sentrum.. skulle tro de kunne brøyte der i det minste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider