Gå til innhold

Olsen_Nissan: '69 Opel Kadett B: Prosjekt Hei(rust)sveis

Ranger emnet

Olsen_nissan

Anbefalte innlegg

• Svar 542
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe.. ok..

Bestiller ats stern 8x13.. viss jeg slipper å tolle så får jeg di for 5000,. (med frakt)

viss jeg må tolle så kommer di på 6250,- bedriften jeg kjøper av har sakt ok til å skrive "wheels used" på pakken.. er det noe større sjans for at den ikke blir tollet da?

Åsså kom brodern (igjen) men noe til meg:D

Denne gangen var det en 12"subb i selv bygd kasse..

HPIM0388.jpg

HPIM0389.jpg

Noen som har sett sånn element før?? hva slags forsterker burde jeg ha.. kan ca bruke 1000 kr på det..(siden jeg kjøper felger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den 3sylindra? Oi.. det visste jeg ikke

Du får telle over antall pluggledninger. Devil

På så gamle motorer er det ikke uvanlig at syl 2 & 3 deler kanaler i toppen. Leste det nylig i Bilens ABC eller hva de permene heter. Er ikke snakk om ekstreme effektuttak her nei.

Har sånn 1100 sjøl, og der er det også fire plugger. Har faktisk ikke tenkt over åssen manifold min ser ut. Skal ta en titt på den i morra.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw: Cola + rustene skruer = like rustene skruer

Så det funka ikke

Sitronsyre er tingen! :thumb

Jeg kjøpte 1kg på apoteket for tja.. 350kr? Les på Rust fjerning med sitronsyre for mere info.

:google <- klikk på smileyen :idea: :win blah

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,tøfft prosjekt dette. Blir goodie med nye felger ;)

Jeg har selv en 2003 Boschmann ALX-122SP å det spiller utrolig bra! Boschmann høres ikke akkurat profft ut. Men har hadt 2 stk og de er noe av det beste jeg har hadt hittil.

Kjøpte min her: http://www.perel-import.com/index.php?page=shop&category=12#

se der ja:D

Veit ikke hvordan min er.. må skaffe meg forsterker først:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronsyre er tingen! :thumb

Jeg kjøpte 1kg på apoteket for tja.. 350kr? Les på Rust fjerning med sitronsyre for mere info.

:google <- klikk på smileyen :idea: :win blah

hehe... takker for link;)

Kan man bruke det på andre ting en skruer?? har mye rustene deler i hjulopphenget eller hva jeg skal kalle det:P

men dette går også greit å sandblåse da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. hadde vert flott om du hadde en til salgs.. Men funker det å sende motor i posten.. elrns? Litt vanskelig for meg å komme å hente den i Inndyr:S hehe:P

Limer bare inn ett inlegg av en kar som skrev noe nyttig info i tråden min på Gatebil..

Er et bra objekt du har fått tak på der.. Hvis noen mener at den er rusten så har de ikke sett rust..

Mye mer morro med en bil ikke alle har enn en bil det går tusen av og alle kan få lik, pluss det er mer artig med det en lager selv..

Vindusviskere som er defekt er kun en 1er feil på eu godkjenninga, vet ikke helt hvordan det er hvis de mangler, men bilen kler jo viskere. Ikke prøv på noe mono visker, det er vel wire mekanisme og ikke stag på den der.

Du kan få den godkjent med større motor, kadett b kom ut som rally versjon med 180 hester, vet ikke om jeg husker helt riktig men du må ha ventilerte skiver foran og bak husker ikke diemeter, reduksjons ventil til bak brems. Tre fjærer i bladfjæra foran istede for to. Den er vel så ny at den har spiralfjærer bak.. og motoren må være en 1,9 liter. Du kan ringe inn til opel norge og få godkjennings papirene. 1,9 blokka er vanskelig å få tak på men den stod i veldig gamle rekord, ascona og manta.

Det fine med 1,9 er at den kan borres opp til 2 liter og har du 2 liter bor kan du putte i 2,4 veiv råder og stempler, altså en 2,4 er en stroket 2 liter.. forresten det som er fint og bruke på vinduer heter RAIN X og funker veldig bra..

hvis du skal ha i stor motor må du og ha stor gir kasse.. Da blir tunnelen for liten, lag stor tunell selv eller skjer den ut av en ascona b på høggeren de pleier ikke å ruste der.. og sveis den inn.. 850 kg kadett med 180 gamp, det er artig første bil det..

LES: Veit ikke om det kommer til å bli 1.9.. men om jeg får tak i litt forskjellig deler.. så blir det det;)

Å BTW.. Supraguy.. Innboksen din er full:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår