Gå til innhold

Olsen_Nissan: '69 Opel Kadett B: Prosjekt Hei(rust)sveis

Ranger emnet

Olsen_nissan

Anbefalte innlegg

Hmm, så det er ikke et firma i nærheten som kan gulloksidere den? Så blir det ikke som lakk, men skikkelig blankt, som gull krom ;) Men ang motor, så kunne du jo fått tak i en 1.2 fra en c kadett f.eks, og satt på en dobbel gasser av et eller annet slag? Pluss trimkam eventuelt.. Blir jo ikke så mye motorbytte for effektens skyld, men for utseende. :) 1.2\1.1 ser da gromy nok ut med en blank og fin dobbel forgasser med kromtrakter på ;) Jeg ville i hvertfall gjort det ;)

Edit: Og hvis du vil ha golf, så har jeg en einser gti som jeg skal selge.. Den er noe bulkete, men lite rust og funker fint. 1.6 gti, 110 hester :) Takluke og greier :D Kan bytte i kadetten? :D hihi:hide

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 542
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe. Hvordan farge blir det, a?

Jeg vil ha Einser Golf GTI, du vil ha G2 GTi ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noen her som har en opel turteller liggende da?? Må ha

Har bydd på klare blinkere forran nå, og nye baklys.. Håper på at jeg vinner bud runden.. er 21 timer igjen.. får blinkerne 600,- billigere en hva man får di for her i norge.. bak lyktene selger di ikke i norge trur jeg.

Har litt penger fortiden så jeg kikker litt rundt på forsjellige ting..

hadde dette vert noe??

http://cgi.ebay.de/40er-Weber-mit-Bruecke-Trichter-Gasgestaenge-kadett-b-c_W0QQitemZ8063598903QQcategoryZ40186QQrdZ1QQcmdZViewItem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt sveisa i kadetten i dag..

DSC00089.jpg

DSC00090.jpg

DSC00091.jpg

Åsså har forgasseren fått seg en liten vask..

Før: DSC00082.jpg

Etter: DSC00088.jpg

Hjulbue Før: DSC00081.jpg

Etter: DSC00092.jpg

Lakker forgasser å toppdeksele gull så fort jeg får vasket det rent..

Har også planer om å få sandblåst i morra.. få vekk den siste rusten inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hvordan maling skal du lakkere? Pastell-farger? :D

Skulle ønske jeg hadde fått sveist, as... Så bra ut! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker

-Supraguy-:Men du proiriterer vel litt annerledes en det jeg ville ha gjort.

Tenker du på da?? Motor osv?? :P litt vanskelig å få godkjent da.. åsså kanskje litt lurere å kjøpe seg en annen bil.. f.eks. Golf gti:D Som går godt org..

Men det er ikke opel da :( :P

Tenkte på motor ja :). Er det så vanskeli å få godkjent da?

Hva med å spørre på omc forumet?? Sikkert noen som vet hva som må til der.

Hold deg til opel! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke det er lett nei..:/

Men har bestemt meg.. så det blir ikke motor bytte..

Men skal prøve å få ett fett og cleant motorrom

Og det å beholde den lille originalmotoren er veien til ett cleant motorrom. Færre slanger, færre dyser, mindre tullball :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår