Gå til innhold

Olsen_Nissan: '69 Opel Kadett B: Prosjekt Hei(rust)sveis

Ranger emnet

Olsen_nissan

Anbefalte innlegg

siden det er vinter med masse snø å greier.orker ikke ut i garasjen å fryse.. så har jeg finni ut at jeg har lyst til å prøve å pusse opp toppdeksele mitt... hvordan gjør jeg dette?? eller hva gjør jeg etter jeg har pusset?? klar lakk elrns over?? eller flasser dette fort av igjen pga varme??

osså har jeg litt arbeid på glassfiber skjermen min.. litt sprekker, på kanskje 2/3mm ett sted..(helt fremst på skjermen) så jeg bare trøkker på litt glassfiber sparkel.. å pusser.. bilder av skjermen kommer.

Toppdekslet er bare å glemme nå, Øyvind. Ta det når bilen er ferdig. Konsentrer deg om rust, dritt og møkk. Ta på deg mye klær, og sandblås videre. Hvor kaldt er det egentlig der?

Forresten, toppdekslet. Er det alu. eller metall? Lakker det med varmebestandig lakk, dersom det er met. Dersom det er alu. poler over med AutoSol til slutt. Er en guide på http://www.stilen.net

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 542
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Toppdekslet er bare å glemme nå, Øyvind. Ta det når bilen er ferdig. Konsentrer deg om rust, dritt og møkk. Ta på deg mye klær, og sandblås videre. Hvor kaldt er det egentlig der?

Forresten, toppdekslet. Er det alu. eller metall? Lakker det med varmebestandig lakk, dersom det er met. Dersom det er alu. poler over med AutoSol til slutt. Er en guide på http://www.stilen.net

Han er sikkert lei rust jobb. Greit å ha litt variasjon da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, men å gå løs på skjermene er bedre enn å pusse ned toppdekslet. Sluttfinishen tar man til slutt ;)

Sjansen er stor for at dekslet bare støver ned, blir møkkete igjen, skrapes litt opp, og søles litt på før bilen er på veien.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkle på begge sider hvis sprekken går helt gjennom!

Blir tøft detta (bortsett fra at det er *kremt* opel)

Blir den strippa inni liksom? med bøtter og bur?

PS: ikke no krangel om opel er bra eller dårlig nå asså..

Heisann.

veit ikke helt hvordan det blir egentlig.. blir vertfall, 2 bøtte stoler..ut med baksete.. bur kommer også.. dør panel åsånt blir det.. men kanskje jeg skal prøve å lage noen nye i glassfiber.. for di gamle er i papp:P

"sprekkene" er egentlig ikke sprekker:P:P det er på en måte et det er "hakk" lange, å litt bredere en hår strå:P kommer bilde senere..

----------------------------------------------------

Når man pusser toppdeksele.. er det sånn at man begynner med en ganske grovt sandpapir?? å går til finere å finere etter vert??

å til slutt autosol?

Digg å slappe av med no pusse arbeid inne.. i steden for å stå i garasjen å fryse.. i går var jeg nede i garasjen..da måtte jeg først spa vekk snø i en halv time, for å få opp garasje porten.. = mye snø..:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

veit ikke helt hvordan det blir egentlig.. blir vertfall, 2 bøtte stoler..ut med baksete.. bur kommer også.. dør panel åsånt blir det.. men kanskje jeg skal prøve å lage noen nye i glassfiber.. for di gamle er i papp:P

"sprekkene" er egentlig ikke sprekker:P:P det er på en måte et det er "hakk" lange, å litt bredere en hår strå:P kommer bilde senere..

----------------------------------------------------

Når man pusser toppdeksele.. er det sånn at man begynner med en ganske grovt sandpapir?? å går til finere å finere etter vert??

å til slutt autosol?

Digg å slappe av med no pusse arbeid inne.. i steden for å stå i garasjen å fryse.. i går var jeg nede i garasjen..da måtte jeg først spa vekk snø i en halv time, for å få opp garasje porten.. = mye snø..:P:P

Tell me about it. Garasjeporten er ikke helt tett, så det snør INN!

Men On Topic, man starter med ganske grovt, kommer an på hvor dype riper og hakk det er fra før av, og går finere og finere. Så går du over til våtpapir, så vasker du det, før du polerer med Autosol. Er dekslet i aluminium, eller stål??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår