Gå til innhold

Olsen_Nissan: '69 Opel Kadett B: Prosjekt Hei(rust)sveis

Ranger emnet

Olsen_nissan

Anbefalte innlegg

• Svar 542
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk "tollebrev" i sta.. Felgene er i Norge(Oslo) så da blei jeg så glad at jeg gikk ut for å mekke litt:D hehe:P

DSC00164.jpg

DSC00165.jpg

Åsså fjerna litt forskjellig i motor-rommet..

DSC00167.jpg

DSC00166.jpg

DSC00169.jpg

Radiator ute..

DSC00168.jpg

Fant også igjen deksele som skal være der radioen var.. (cd spiller skal gjemmes i hanske-rommet)

DSC00163.jpg

DSC00162.jpg

Sånn står bilen nå..

DSC00170.jpg

DSC00171.jpg

DSC00172.jpg

Regner med at jeg rekker å få ut resten av motor + girkassa i morra.. før jeg stikker på hytte tur:D :P

__

Å sorry for kvaliteten på bildene :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut :)

Prøvd å skru ned matinga litt på sveiseapparatet.. evt. strømmen litt opp men pass på :S

Det funka bra hos meg iallefall.. mye bedre sveiser med en gang! henger liksom mer sammen.. ikke det at jeg kritiserer sveisene dine, for all del! Du er mye bedre å sveise enn meg, helt sikkert ;)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olsen: Mellomakslingen er bare tredd innpå splines (riller) i girkassa. Jeg drev nemlig og røska i andre enden (bakakslingen) her om dagen. Hadde løsna de fire boltene, men gjett om vi sto og :D :D da fremre halvdel ble med alikevel.

OBS! Det spretter ut ei diiger fjør når akslingen taes av. Se opp/ned. :)

PS! Nå kan du snart få kjøpe den manglende forskjermen av meg. Skal snart til med å støpe av mine nå som det er blitt sommer. Men det skjer ikke med det ALLER første, bare så du vet det. :)

Åssen er passformen på den du allerede har? Har du montert den fast og sett på klaringer mot dør, panser, lykt og grill?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. takker.. skal huske på det.. skal jeg bare skru av boltene forran ved girkassa/mellomakselen da??

Forskjerm vill jeg kjøpe... pris? den jeg har, er helt ok.. har ikke fått satt den 100%riktig på.. men skal nokk gå..

mulig å støpe på lyktebrønnen/huset sammen med skjermen?? sånn er vertfall den jeg har.. hadde vært greit med en lik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olsen: Vet ikke pris, men det blir nok ikke mye over kostpris. Sier vi. Blir nok enige.

Mellomakslen min bare falt av den. Sånn helt av seg selv. Vi dro bare bakakslen bakover, og da kom den bare etter, selv om vi fjerna de fire boltene på midtre krysset. Hvis du ikke har sett det er bakre halvdel en del av huset på bakakslen. Ganske smart løsning igrunn. Et kryss mindre(?), og alt blir litt stivere og enklere å ha med å gjøre.

Hmm.. På midten der, med de fire boltene. Du må presse fremre halvdelen inn i kassa slik at den flensen/kanten slipper. Kan hende du må gi den et kakk sidelengs for å få det løs hvis det ikke er nok å dytte den forover. "Større slegge, brukte fattern å si". :thumb :D

Bilforumet.no
Super Moderator
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolf: Tro kan du gjøre i kjerka. :) post #88 tror du at det er spiralfjører foran. Det er det ikke. Er samme opplegg som på Corvette og Corolla KE10.

Hvis jeg eller noen allerede har påpekt dette før i tråden har jeg glemt det. :D

Bilforumet.no
Super Moderator
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår