Gå til innhold

Olsen_Nissan: '69 Opel Kadett B: Prosjekt Hei(rust)sveis

Ranger emnet

Olsen_nissan

Anbefalte innlegg

• Svar 542
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe:)

Ja nydelig å se det blir mindre og mindre.. er jo nesten ferdig på den siden der:D Brodern som har sveisa, så får takke han:D

Glassfiber skjermen var ikke så gæli.. helt ok passform.. Så det er digg.. Trenger bare en til nå, som jeg håper skody fikser for meg.. ellers finnes det vel andre måter å få tak i.

å foresgten skody, så bèn din til salgs på et eller annet form.. ikke bra xD håper ikke du har fått solgt den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært å jobba i garasjen og mekka litt i dag..

Brodern har sveisa mere på den stolpen i innerskjermen...

Ikke helt ferdig enda.. men det kommer seg.

DSCF0984.jpg

Har tatt noen flere bilder av felgen på bilen.. fikk høre at felgen gikk langt under bilen.. som dere ser her, så gjør de ikke det.

DSCF0993.jpg

DSCF0994.jpg

DSCF0995.jpg

DSCF0996.jpg

DSCF0997.jpg

DSCF0998.jpg

Innerskjermen på andre sia..

DSCF0999.jpg

Kadetten med rs fanger..

DSCF1000.jpg

Kunne sikkert blitt kult om jeg hadde tilpassa den orntlig.. men det kommer ikke til å skje..

Kappa ut ett rust hull og tilpasset plate..

DSCF0983.jpg

Så sveiste jeg igjen hullet..

DSCF1014.jpg

Reserve hjule skall stå her.. hmm.. her så det ikke så gæli ut.. pirke pirke.. Riv.. Woops! WOOT!

DSCF1002.jpg

Her var det forsøkt av tidligere eier, å prøve reparere rusthull med glassfiber.. som sikker de aller fleste vet fungerer ikke det spesielt bra..

DSCF1003.jpg

DSCF1004.jpg

DSCF1005.jpg

DSCF1006.jpg

Kappe kappe..

DSCF1011.jpg

Sveise i nytt stål senere..

Kappet ut og startet på å tilpasset plate.. Brodern som gjør dette, da dere ikke vill se min sveis på karoseriet..

DSCF1007.jpg

Sånn sto den da jeg stakk i dag..

DSCF1009.jpg

DSCF1010.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Noen som gidder å fortelle meg hva som trengs å gjøre når man bytter fra gasser motor, til innsprøytning?

Gjerne i en liste om hva som trengs og hva som må gjøres.

Trenger dette da jeg mye mulig skal kjøpe en omega stv med c20ne og 5trins kasse.. planer for turbo ettervert også.. :D

Og motor fester!? er det stress å mekke selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensintanken trenger noe kjærlighet hvis du skal ha innsprøytning.

Må sveise sug i bunnen av tanken, og helst skvulpekammer inne i tanken. Sugen går til bensinpumpe som må sitte på gummifester.

Og hvordan blir det med overføring av drivkraft, passer girkassen din på den nye motoren?

Og motorfester er ikke noe stress og sveise til selv...

Taunus Coupe 72' (Prosjekt)

Ford Taunus GXL 73'

Ford 17m 70'

Ford Mondeo Stv. Ghia 97'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår