Gå til innhold

Olsen_Nissan: '69 Opel Kadett B: Prosjekt Hei(rust)sveis

Ranger emnet

Olsen_nissan

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 542
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Nå må jeg si at jeg ikke gadd å lese hele tråden, men jeg og en kompis har hatt noen sånne.

Disse kom originalt med 1100 og 1200 motor. I tyskland ble endel levert med 1500 og 1700 alternativ. 1900 kom kun som rally eller sport. Det er forskjell på radiatorinnfestning og mellomstykket på frontplata fra 1100 til 15/17/1900 da radiatoren er fremflyttet ca 20cm pga lengde på motor.

Girkassetunellen er også anderledes på de større motoralternativene (samme problem som på C).

Det største problemet med disse bilene er å få plass til alt for med 1900motor så blir det veldig trangt under panseret.

Videre så har B bladfjør framme, det er mulig å få tak på senkesats som senker ca 50mm og sammen med koni dempere skal det fungere greit.

Har sett bilene med trimma 1200 som gir gode 80-90hk med en dobbel weber og kvass kam. fet lyd og fett utseende.

Lykke til med bilen.

(jeg savner min B 2dørs stv)

Bilvask er oppskrytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

får gi deg litt inspirasjon jeg da ;)

ferdig med all rustsveising jeg da, gulvet ser nå sånn ut:

IMG_1507.jpg

standard sted å ruste på, men din er verre:

IMG_1476.jpg

sånn står bilen akkurat nå (ny frontplate):

IMG_1475.jpg

nye skjermer kommer godt med (før jeg var ferdig med å male gulv):

IMG_1471.jpg

har ikke fått skiftet nedre bakplate enda da, men har ny liggende:

IMG_1453.jpg

har da forbedret seg? hehe

IMG_2272.jpg

Mitt vanlige nick er "kammiz", men det har desverre noen andre tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
haha.. du burde ta deg en tur på golf-forumene! mye bra arbeid som blir lagt ned på dem å! =)

psst.. ser bra ut detta, men golfen blir finere vettu!

Mente ikke noe med arbeide som blir gjort på bilen. Det er jo bra.

Jeg syns bare at han skulle fortsette på kadetten først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da var bilen kjørt til huggeren.. Men ble tatt vare på masse deler, som lykter,crome kapsler(tøffe på bredda stålfelger:D) blinklys glass, lyktrammer osv.. Bare å sende en pm om dere trenger noe, så skal jeg se hva jeg har.. Har også foresten en glassfiber skjerm som er sparkla fin for riper osv, fra da den ble støpt.. Send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår