Gå til innhold

Olsen_Nissan: '69 Opel Kadett B: Prosjekt Hei(rust)sveis

Ranger emnet

Olsen_nissan

Anbefalte innlegg

• Svar 542
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tihi, hva med den orginale??

Har tenkt noe på en motorsykkel motor.. Det burde vell ikke å være så vanskelig.. finne en 1000 kubikk mc motor.. å stappe på:D:D + turbo eller no:D

Men noen som vet noe om dette funker å få regga på org bil?? var en kadett b på autodb for en stund siden som hadde dette.

motoren som bilen er regga med er jo en 1.1 så en mc motor på 1.0/1000kubikk burde vell funke.. så da burde vell alt være iorden??

Å viss noen lurte.. Jeg har ikke peiling på hva jeg snakker om akuratt nå.. Der for jeg spørr:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du vet visst ikke hva du snakker om ;)

Det er flere biler som har hatt motorsykkel-motorer..

Forresten, det virker ikke heeelt som om du vet hva du driver med. Du skal bytte motor OG polere toppdekslet ditt... Røsk ut motoren først som sist nå...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke bestemt meg for sykkel motor enda;)

Nei, men motorbytte i det hele tatt da... Som jeg sa for lenge siden, vent med finishen til slutt når du ikke engang vet hvordan motor du skal ha ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kadett b jeg også.. kjøpte meg en hayabusa motor jeg hadde planer om å stappe oppi, men tro meg det er ikke bare bare.. hvis dette er første projekt for deg så ville jeg venta litt med noe sånt..

for det bare baller på seg, og ender opp jævli dyrt.

for meg ente det med at jeg solgte motoren for å kjøpe m5 en istede.

angrer litt nå men, jaja.. men tror uansett at det hadde blitt for lite nm i den motoren for at det skulle rivd skinnet av pølsa :D

kadetten står forrresten bare å venter på oppussing nå, men har desverre andre ting å foreta meg. hvis noen er int så send pm.

er veldig lite rust på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du tenkt på av pris da?? har du noen flere bilder av innerskjermen/a stolpene??

Bilen min begynner å bli bra nå(rust..) men det er noe igjen.. å bergen er litt langt unna.. men får tenke på det.. å høre om jeg får henta den

kan ta flere bilder i helga om du vil. :) bilen er som sagt veldig bra for rust.

bilen står i valdres, det er der jeg kommer fra.. men jeg er litt usikker på hva du mener med solkysten så jeg vet ikke helt hvor det er hen da så om det er lenger eller kortere til valdres.. tja? hehe.

jeg har fått beskjed av veteran-folk at jeg ikke må la den gå for under 2500kr, siden den er såpass bra. så jeg vet ikke hva du mener om den prisen jeg?

Mitt prosjekt finner du bilder av her: http://www.kammiz.no/garasje/kadett_b/

jeg er foreløpig i innsamlingsfasen av deler. bilen har gått 80.000 og har stått stille under tak de siste 20 årene. startet som en klokke da jeg hentet den, etter 20 år altså!!! det er min mors onkel som hadde den. meget lite rust på denne også, men desverre litt bulker. jeg har fått tak i alt jeg trenger nå snart.. nye kanaler, nye a-stolper, nye forskjermer, ny nedre bakplate, dører, panser osv osv. kjekt å ha, har som sagt ikke begynt å plukke den ned enda.

planene er noe lignende det du har, den skal skamsenkes, det skal sitte på brede 13" kantfelg med minimalt gummi og bilen skal bli svart metallic med krom der det kan være krom. :)

Mitt vanlige nick er "kammiz", men det har desverre noen andre tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jedimastah: Pappa å mamma skal til bang i april.. så vis jeg skaffer penger/ å pappa skaffer noe å kjøre den hjem på.. så kjøper jeg den;) sansynlig vis.

Men er ikke 100% sikker

det er bare å si fra vettu :) den starter og går som sagt, så det er ikke noe problem å kjøre den opp på tralle. jeg er bortreist, er i usa, fra 2-16 april, så det spørs jo når de skal oppover også da. hvis det er aktuelt å hente den i mellomtiden kan jeg sannsynligvis ordne slik at noen andre kan møte dem og ordne med bilen.

Mitt vanlige nick er "kammiz", men det har desverre noen andre tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår