Gå til innhold

Olsen_Nissan: '69 Opel Kadett B: Prosjekt Hei(rust)sveis

Ranger emnet


Olsen_nissan

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha "mini felgene" med brei kant:D

 

 

det samme skal jeg ha :) dama har mini nå forresten :) hehe

 

forøvrig har jeg blitt kontaktet av en kar som vil kjøpe kadett-skallet mitt for det samme som deg, så jeg vet ikke hvor sikkert det er at du vil kjøpe jeg? du var jo først ute og jeg holder den gjerne av for deg.

 

edit: mente å skrive "dama har sånne på minien sin nå forresten"

Mitt vanlige nick er "kammiz", men det har desverre noen andre tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 542
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

For å gjøre det enkelt:

Kjøp 240 bakaksling, flytt festene jalla direkte fra din bakaksling til den og heng den opp...

Eller: Heng den opp i 4-link og wattlink viss du har god tid, økonomi osv:)

Mellomakslingen lager du, du tar krysset fra 240 mellomaksling og sveiser på med et sierra, til rett lengde... Kjøper deg ny manuell kasse for en tusing... å skifte bakaksling er tiltak å få godkjent, bt liker viss ikke at vi sveiser på bakakslingene :(

 

Ang bremser, vet ikke hva som passer framme, har aldri sett på kadett b, men 240 bremser bak holder leeenge, må nok fikse på de, slik at boltsirkelen blir 4x100, og ikke 5x120?? som er nå (viss du skal godkjenne så bør vel alle hjul ha samme boltsirkel:)

 

mvh

magnus

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor Ford Doch fra Sierra:

-Møkkamotor som tåler lite.

...Modifiseringer :

-Torpedovegg må forandres da det trolig ikke er plass ,

-Bunnpanne passer dårlig mot travers og styring.

Gearkassen krever at du setter inn ny større gearkassetunell .

240 bakakslingen vi bli for bred.

I bunn og grunn en håpløs sak med masse arbeid som du får veldig lite igjen for.

En annen sak er godkjenning , kan nok bli vrient å jobbe mot Biltilsynet med en slik "lapskaus" løsning.

 

Min sterkeste annbefaling er at du holder deg til Opeldeler og ferdig med det!

Rolf

98 BMW 520i E39

93 Ford Scorpio Doch

71 FORD ESCORT MK1

Prosjekt tråd Mk1:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=113534

post-18-1175839904.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor Ford Doch fra Sierra:

-Møkkamotor som tåler lite.

...Modifiseringer :

-Torpedovegg må forandres da det trolig ikke er plass ,

-Bunnpanne passer dårlig mot travers og styring.

Gearkassen krever at du setter inn ny større gearkassetunell .

240 bakakslingen vi bli for bred.

I bunn og grunn en håpløs sak med masse arbeid som du får veldig lite igjen for.

En annen sak er godkjenning , kan nok bli vrient å jobbe mot Biltilsynet med en slik "lapskaus" løsning.

 

Min sterkeste annbefaling er at du holder deg til Opeldeler og ferdig med det!

Rolf

 

Hmm... så mye stress ja:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkord:

 

Opelmotor og forgassere... Ikke bare kan du lettere registere den slik, men la oss si Weber-gassere, cleanere motorrom kan du ikke få :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår