Gå til innhold

bruk av "merkespray" på instrument nåler

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Det viste seg at det ikke skulle bli så lett å finne tak i rett farge til å ha på instrument nålene, men her om dagen kom fattern med en perm som han hadde fått med når han bestilte noen eksos rør deler til en graver, der var blant annet et farge kart over spraylakk (bokser) som de leverte. Her fant jeg akkurat den fargen som jeg ville ha (Lys orange rød fluoriserende) , men det som var så "kjipt" var at de KUN leverte denne fargen som "merkespray", dvs. sånn spray som brukes for å merke ting. (ser for meg at det kan brukes i skogen til å merke trær som skal kuttes og lignende:) )

Mon tro om det blir å funke å bruke denne på nålene? Så fremst den får en brukbar finish, så er det jo greit, det blir jo ikke akkurat noe slitasje på nålene..

Jeg er kanskje litt "pirkete" , men jeg vil ha det bra.

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jeg har surfet nettet i flere timer etter hobby maling, og har funnet rette farge og alt, men jårrkukene i norge skaffer den jo ikke til meg ! Humbrol har mange farger..

Ellers så fant jeg muligens en farge (på den siden du ga meg)som kunne passe, har dog ikke sett den men den heter Fluor Rosa.

Montro om det kan være noe ? Den fine fargen skal hete "Lys orange rød fluoriserende" tor jeg.

Jeg tok et bilde av fargekartet:

fargekart.jpg

Her heter den "Yellow Orange Fluorescent" , av en eller annen grunn. Men det er hvertfall fargen..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Jeg brukte sånn markeringslakk på boks på mine og de sitter da fint enda! :D Riktig nok var det signal gult, men mener å huske det finnes i oransje/rød også.. Tror jeg kjøpte min på europris faktisk! ;)

Eller så vet jeg bilxtra, torshov og hobby butikker har (hvertfall hobbybutikken rett ved der jeg bor....)

Og forresten.. Har ikke du lakka nålene dine!? Lenge siden jeg leste tråden din men mener å huske det var bl.a. der jeg fikk inspiriasjon fra! :pray

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider