Gå til innhold

Hvordan er Omega B, tenker spesielt på 2.5 TD (forbruk?)

Ranger emnet

Bue

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte til en diesel bil for å spare litt på drivstoffet. Ikke interesert i å bruke noe mer en 50 - 60 000, men har sett at man faktisk finner enkelte Omega B til denne prisen. Synes Omega er en veldig fin bil og i tilegg liker jeg litt store biler. Men hvordan er diesel forbruket på 2.5 TD? Litt redd for at dette er en motor som drikker en god del. Noen som har eid eller eier en som de har målt noe forbruk på?

Hvordan er Omega eller? Mye problemer med de eller? Ruster de mye?

Lurer også av renn nysgjerighet på hvor mye 2.0 16V bensin motorene bruker?

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har en omega b 2.5 bensin men men 2.5 diselen er fra bmw.en god motor holder langt og lenge.ja omegan ruster men det er bare fordi folk ikke klarer og ta vare på bilene sine.stor og fin.en bil du har i mange år.(vis du tar vare på den)litt feil er det med dem.men ikke mer en vanligt,slik som tester og gjennomsnitt har vist.kjørekomforten på denne bilene er helt råe.kjørte i 6 timer engang hadde bare lyst og kjøre mer og nyte :) løp og kjøp

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Hvordan er forbruket på 2.5 bensinen din da? Omega er vel en ganske tung bil, så er vel ingen av motorene som går veldig billig eller? Noen som vet noe om forbruket på 2.5 TD motorene?

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 99 mod 2,5 v6 gått 48 000km når jeg kjøpte den. Hurra for en dritt bil, har advart alle som har vurdert en sånn! Sjekk naf med biler som det er mest feil på:D Skrur litt selv, men med denne trengte jeg hjelp innimellom. Og hos Thrane Steen klarte de ikke legge skjul på hva de syns om omega b, "skal vel helst være gla i å skru....." Ble endelig kvitt den, men med et sykt verditap. Fin bil de periodene det ikke var noe galt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ey det er litt tull med min og men den har rundet 2000000kog går som en klokke.bruker 0.8 0.7 langkjøring 1.1 på hardkjøing.er veldig snill egentligt,(men hvem bryr seg hva det koster)hehe

Behandl bilen med respekt.behandler den lommeboka de med respekt :)

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hadde en mistanke om at de brukte endel diesel ja. Da blir jo bilen min billigere i drift. Klart å få den opp i 0,95 på vinteren med tilhenger og full bil. 0,8 - 0,85 nå på vinteren. Hatt et snitt på 0,76 siden mitten av juli. Men forbruket på Omegaen har vel endel med vekta å gjøre ja. Men likevel synes jeg det er litt mye når man sammenligner med Citröen XM 2,5 TD med 130 hk som har ca samme vekt og bruker 0,6 - 0,7 på mila.

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har lest litt mer om forbruket til Omega 2.5 TD nå, blandt annet på Zett.no's tekniske data for bilen, og der virker det for meg som de ikke trenger å bruke så altformye. Noen som har sjekket hvor billig dere klarer å kjøre Omega diesel? Er jo ganske store og tunge biler, så gjør jo sitt til at forbruket blir høyere det. Er vel sedan som er mest aktuell for meg siden det vel bare er den som kommer under 1600 kg? Ellers må bilen være 94 modell. Tenker pga. omregistreringsavgiften.

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

kjørte 100mil med omega b 2.5td forrgige helg. Har chip som skal gi 180hk ifølge produsenten. + effektanlegg og powerfilter.

Hadde tom henger 50 mil, og lastet henger de siste 50milene.

Kjørte rimelig hardt, brukte 5timer på 50mil med 2 stopp.

Så til saken, jeg brukte da 9.9 på mila ifølge kjørecomputern.

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 2,5 V6 med chip.. har brukt 0,76 på langkjøring, men pleier å være litt tung på pedalen så til vanlig tror eg at eg ligger på literen..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider