Gå til innhold

Rally lyd med åpent luftfilter?

Ranger emnet


v240

Anbefalte innlegg

har montert meg stoort k&n filter no.. ingen flapre lyd angry

 

men en ting til, kan luftmengde måleren stå opp ned eller på den være vannrett som orginalt??

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare orginal dumpventil uten lyd. skal ikke ha åpen dump ennda, er ikke ute etter dump lyd... er ute etter den såkalte wastegate lyden( vet at det ikke er waste gaten som lager den)¨

 

Kjør uten dumpventil, ha åpent luftfilter og høyt ladetrykk da får du den lyden, som er på Vaa sin supra, eller peder'n sin. hvis det er den lyden du sikter til da.

It's better to be first in hell, than secound to heaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør uten dumpventil, ha åpent luftfilter og høyt ladetrykk da får du den lyden, som er på Vaa sin supra, eller peder'n sin. hvis det er den lyden du sikter til da.

 

om du tar og LESER litt lenger oppe i tråden ser du kanskje at det står følgende: B230ET har en luftMENGDEmåler, og ikke luftMASSEmåler som på 940turbo og nyere.

 

Dette medfører at når du slipper gassen og stenger gasspjeldet klapper også "klaffen" i luftmengdemåleren igjen, fordi det ikke er noen luft som suger den åpen. Det fører igjen til at luften ikke får strømme helt fritt den veien heller, noe som medfører skuffende lite rally-kvitring (det blir LITT men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har flappre lyden, stoort åpent k&n filter, samt kjører med den orginale resirk membran dumpen som sitter på turboen, du får den råe flaprelyden når resirk dumpen sender ladelufta til luftfilteret....

 

hmmm, du har ikke en litt gåen membran i orginal dumpen din da Naila?

 

fikk samma lyden som du beskriver her, med utslitt membran i orginaldumpen min... bytta til ny komplett orginaldump, og da ble lyden "normal" igjen, pluss at den ikke stoppa av og til etter pådrag...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, du har ikke en litt gåen membran i orginal dumpen din da Naila?

 

fikk samma lyden som du beskriver her, med utslitt membran i orginaldumpen min... bytta til ny komplett orginaldump, og da ble lyden "normal" igjen, pluss at den ikke stoppa av og til etter pådrag...

 

 

Tanken har slått meg, skal forresten skru av dumplokket og undersøke membranen, men jeg har egentlig vanskelig for å tro at den er gåen....

den flappre lyden har alltid vært dær, rart at den skulle ta kveld med så lite trykk og pen kjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår