Gå til innhold

Fjerning av katalysator?

Vebjørn

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det må du lage selv, såvidt jeg vet så har ingen mondeoer kommet uten katalysator, tror det ble påbudt med kat. i 1989-1990 ( rett meg hvis jeg tar feil ). og mondeo kom med den første utgaven i 1993. så det forteller jo litt!

---------------------------------------------------

1996 Mondeo 4x4 CLX strøken

2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant som ja9^ sier. så jeg ville nok heller ha satset på nytt greinrør hvis du har penger til det, og etter det jeg har forstått så skal det gi noen hester mere siden det orginale greinrøret er for trangt, nytt greinrør mener jeg at koster ca 5000,- ( stod på en eller annen tråd her )

1996 Mondeo 4x4 CLX strøken

2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ettersom den bilen aldri er levert uten kat så er motoren preppa for maks effekt med den "motstanden", derfor er det ikke noe å hente på denne bilen ved fjerning, med mindre den er tett/brent da.

Den er jo der for å få ned/vekk 3 gasser, CO, noX og en til.

Men endrer jo fløde i eksosen så er jo annerledes.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte uten kat å og med "egetfabrikert" rør en stund fram til EU'en..

Det er ingenting å hente sånn effektmessig, å du får i samme slengen en pysete lyd :) selv med effektanlegg.. Og du kan slite med å komme gjennom EU.

Ingenting??? Tull!!! Har en (som meg) en x-sivilbil så henter man ut ca 5 HK, å de hestene merker man det kan jeg skrive under på. Ang. EU kontroll så er det et "skjønn" fra kontrolør om han anmerker at katta er borte eller ikke. Har vist min 2 år på rad uten katte nå, å så lenge Co2 er så lav som den er (0,02%) gir de blaffen. Som han sa til meg sist "om jeg gjør annmerkning på den så kjører du bare hjem å setter den på. Ekstra arbeide og bensinforbruk for deg og mere arbeide for oss, og Co2 din er så lav som den kan bli likevel". Jeg er kjempefornøyd med dette verkstedet, som IKKE er min lokale Ford forhandler (de suger... sånn til info)

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket også enorm forskjell med og uten kat, men så har jeg også mer hk enn normalt i utgangspunktet :popcorn

... ja også har vi jo begge x-politibiler :D

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider