The Gølf Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Viste ikke hvor jeg skulle skrive dette spm men jeg spør dere som kjører golf 3(dere som har skjønt det;)) hvor mye er det i bot for å bli stoppet for å ha sotet sidevinduene? tenkte jeg skulle sote alle vinduene på bilen men jeg veit ikke om jeg gidder det hvis det er så stor bot... noen som vet dette? Siter - Audi A4 2004 S Line - VW Passat 2001 Highline - Audi A4 1.8T Avant Rieger Style - VW Golf 3 Rieger Style Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Trodde alt borsett fra frontruta var lov, men er vel kanskje ikke lov å sote foran i bilen ;p Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Kan sote så du bare ser sespeila utenom soting, alt utenom trekant ved speila og frontruta. Hvis du river av sotefilmen på plass pleier det å gå greit. Men blir dårlig utsikt fra bilen da... Slitsomt å kjøre med til tider Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Trodde alt borsett fra frontruta var lov, men er vel kanskje ikke lov å sote foran i bilen ;p Alt fra den stolpen ved døra (husker ikke bokstavkoden på den) er vel ikke lov å sote, men mindre det er originalsotet fra fabrikk i selve glasset (dvs ikke filmsoting).. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tikka Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 det er kun lov og mørk sote rutene bak forsetene. men du kan tone alle front rutene. side vinduene framme kan du sote en viss prosent. gå til din nærmeste car shine butikk og spør. de har peiling. de har også et måleaparat, som måler sote prosenten i filmen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Alt fra den stolpen ved døra (husker ikke bokstavkoden på den) er vel ikke lov å sote, men mindre det er originalsotet fra fabrikk i selve glasset (dvs ikke filmsoting).. B-stolpen er nok ordet du leter etter:) A foran, B på midten og C bakerst. Ikke så altfor komplisert egentlig. Hehe=p Så fra B-stolpen og framover er det ikke lov å sote. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 som det sies her! det er ikke lov til å ha på noen former for film på rutene mellom a og b stolpe! uansett mørkningsgrad! skal rutene være mørke der. så må bilen ha fabrikk tona ruter og være typegodkjent på den måten! og som det sies så er fabrikk tona ruter ruter som er støpt med mørkt glass! krangle så mye dere vil! men slik er loven! alt som klistres på ruta er fy fy! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Gølf Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 greit.. jeg mener at Housey har rett.. det er det jeg har hørt flest ganger men jeg har aldri vært sikker.. men takk for alle svar.. Siter - Audi A4 2004 S Line - VW Passat 2001 Highline - Audi A4 1.8T Avant Rieger Style - VW Golf 3 Rieger Style Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Det jeg nevnte har jeg fra noen på Biltilsynet, men sjekka aldri opp mot noe regelverk, men tipper nok det stemmer ganske bra.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_R Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Jeg kan skrive under på at det ikke er lov. 2000,- i bot for å tone sideruter forran b stolpe:( kjipe penger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 har blitt stoppa 3 ganger selv med sot på rutene! sluppet bot alle 3 gangene! men måtte vise bilen innen 14 dager mener jeg det var Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Litt avhengig av hvem som stopper deg, men forhåpentligvis så deler dem bare ut kontrollsedler, ja.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Min erfaring er som med andre, mangel lapp også en viss tid til å forevise den enten politi eller som oftest trafikkstasjon alt etter hvem som stopper meg. Aldri fått bot, eller hørt noe som har fått det før, så jeg ville hørt meg litt rundt og fått det skriftlig hvilken paragraf boten er henvist til og en oversikt over satsene på slike overtredelse. Litt greit å vite for oss andre om vi kommer i samme situasjon, så det hadde vært greit om du hadde giddet å følge saken litt mer opp. Om om det finnes noen paragrafryttere her, så værsegod, jobben er din! :D Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Aldri hørt om noen som har fått bot for å sote rutene rundt om, har sitti på med en bil som hadde soting på frontrute, anbefalles ikke :P hehe.. var ubrukelig og livsfarlig å kjøre med! hvis man blir stoppa med soting på side rutene foran så blir det vel bare å dra det av.. Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 som det sies her! det er ikke lov til å ha på noen former for film på rutene mellom a og b stolpe! uansett mørkningsgrad! skal rutene være mørke der. så må bilen ha fabrikk tona ruter og være typegodkjent på den måten! og som det sies så er fabrikk tona ruter ruter som er støpt med mørkt glass! krangle så mye dere vil! men slik er loven! alt som klistres på ruta er fy fy! En kamerat hadde en BMW 525 TDI, men sota ruter hele veien rundt også frontrute. Så ble han stoppa av snuten, og måtte ta av de bak a stolpen, og måtte vise bilen til biltilsynet dagen etter. Han fikk godkjent sota frontrute. Hadde TÜV papir fra Tyskland visst nok, så er lov så lenge det er papirer. Og den ruta så man så vidt at den var sota/tona innvendig..Men så nesten ikke hvem som satt i bilen utvendig, ganske kult:) Vet jeg har sett den bilen på nettet et sted. Kan prøve å finne bilde.. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg