Gå til innhold

åssen bot?

Ranger emnet

The Gølf

Anbefalte innlegg

Viste ikke hvor jeg skulle skrive dette spm men jeg spør dere som kjører golf 3(dere som har skjønt det;))

hvor mye er det i bot for å bli stoppet for å ha sotet sidevinduene? tenkte jeg skulle sote alle vinduene på bilen men jeg veit ikke om jeg gidder det hvis det er så stor bot... noen som vet dette?

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan sote så du bare ser sespeila utenom soting, alt utenom trekant ved speila og frontruta.

Hvis du river av sotefilmen på plass pleier det å gå greit.

Men blir dårlig utsikt fra bilen da...

Slitsomt å kjøre med til tider

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde alt borsett fra frontruta var lov, men er vel kanskje ikke lov å sote foran i bilen ;p

Alt fra den stolpen ved døra (husker ikke bokstavkoden på den) er vel ikke lov å sote, men mindre det er originalsotet fra fabrikk i selve glasset (dvs ikke filmsoting)..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra den stolpen ved døra (husker ikke bokstavkoden på den) er vel ikke lov å sote, men mindre det er originalsotet fra fabrikk i selve glasset (dvs ikke filmsoting)..

B-stolpen er nok ordet du leter etter:) A foran, B på midten og C bakerst. Ikke så altfor komplisert egentlig. Hehe=p Så fra B-stolpen og framover er det ikke lov å sote.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som det sies her!

det er ikke lov til å ha på noen former for film på rutene mellom a og b stolpe! uansett mørkningsgrad!

skal rutene være mørke der. så må bilen ha fabrikk tona ruter og være typegodkjent på den måten!

og som det sies så er fabrikk tona ruter ruter som er støpt med mørkt glass!

krangle så mye dere vil! men slik er loven! alt som klistres på ruta er fy fy!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg nevnte har jeg fra noen på Biltilsynet, men sjekka aldri opp mot noe regelverk, men tipper nok det stemmer ganske bra..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er som med andre, mangel lapp også en viss tid til å forevise den enten politi eller som oftest trafikkstasjon alt etter hvem som stopper meg. Aldri fått bot, eller hørt noe som har fått det før, så jeg ville hørt meg litt rundt og fått det skriftlig hvilken paragraf boten er henvist til og en oversikt over satsene på slike overtredelse. Litt greit å vite for oss andre om vi kommer i samme situasjon, så det hadde vært greit om du hadde giddet å følge saken litt mer opp.

Om om det finnes noen paragrafryttere her, så værsegod, jobben er din! :D

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om noen som har fått bot for å sote rutene rundt om, har sitti på med en bil som hadde soting på frontrute, anbefalles ikke :P hehe.. var ubrukelig og livsfarlig å kjøre med! hvis man blir stoppa med soting på side rutene foran så blir det vel bare å dra det av..

- 1995 VW "Cult Golf" :)

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som det sies her!

det er ikke lov til å ha på noen former for film på rutene mellom a og b stolpe! uansett mørkningsgrad!

skal rutene være mørke der. så må bilen ha fabrikk tona ruter og være typegodkjent på den måten!

og som det sies så er fabrikk tona ruter ruter som er støpt med mørkt glass!

krangle så mye dere vil! men slik er loven! alt som klistres på ruta er fy fy!

En kamerat hadde en BMW 525 TDI, men sota ruter hele veien rundt også frontrute. Så ble han stoppa av snuten, og måtte ta av de bak a stolpen, og måtte vise bilen til biltilsynet dagen etter. Han fikk godkjent sota frontrute. Hadde TÜV papir fra Tyskland visst nok, så er lov så lenge det er papirer. Og den ruta så man så vidt at den var sota/tona innvendig..Men så nesten ikke hvem som satt i bilen utvendig, ganske kult:) Vet jeg har sett den bilen på nettet et sted. Kan prøve å finne bilde..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider