Kebab gud Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Det er en lang historie så jeg sier bare .. det er en GOD ide.. og jeg støtter den Mosley comes up with radical engine plan 16 February 2006 It is no secret that Max Mosley, FIA President, is a big fan of shaken up the rules in Formula One. This time he came up with a radical new engine plan. Although this year we'll see V8 engines for the first time, Mosley now came up with the idea to allow every sort of engine in F1, but give teams a maximum amount of fuel to use per race. "All kinds of engines will be allowed to use," Mosley told Gazzetta dello Sport. "But each car will have the same amount of fuel that it may use. So the engine rule is based on the consumption of the engine. The winner of the race is the one that uses his fuel to the maximum." Link :scared :scared :scared Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Genialt! Håper bare det blir vedtatt da Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Tenk så kult .. det vil bli garrant noen med turbo .. med den farta og det trykket blir det et høyt sus .. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Kan ikke han derre bare ta med seg det A/S pølse-firmaet sitt og bare forsvinne? Som om de ikke har gjort nok for å ødelegge for Formel 1 allerede; konkurranse om drivstofføkonomi har vi fra før. Den ypperste formen for bil-racing noe sted på jord har allerede fått trådd regler nedover hodet så bilene skal gå like dårlig som CART og Indy-kjelker, og nå har den ravende stormannsgale popsmurfen tenkt å gjøre sporten enda mere uinterressant? Hva blir det neste? Kun blyfri 95? Kun 6500 RPM (for å ikke bruke for mye bensin, doh)? 3 millimeters restriktor? Sugerør-eksos for å ikke bråke for mye? Jeg håper virkelig at den nye racingklassen utenfor FIA blir noe av; for Formel 1 blir jo bare mere og mere likt Citroen Cup for hvert år som går. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 vel nesten alle de idiotiske reglene er jo borte nå .. nå kan de bytte dekk igjen.. og en slik regel hadde vert digg .. for da hadde F1 endelig fått litt variasjon igjen .. tenk deg en blanding av turbosus og høytvarvende V10ere.. så høyteknologisk som F1 er så vil ikke det være en skade.. det dette vil gjøre er skape variasjon og et jag etter å lage bedre motorer.. teknologi vil bli skapt som igjen vil komme i produksjonsbiler.. noe F1 ikke har gjort siden tidlig 90tallet (i dag har F1 ingen reell bruksområdet.. før pionerte de ny teknologi.. nå er det bare PR) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 For min del hadde det blitt mye mer interessant. Kult å se hva som funker best. Få noen turboer inn der nå så kan de sitter å regulere trykket på rattet. Passeringer på langsidene med svartrøyk ut av siste sving for å tømme tanken over målstreken :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Det skulle da bare mangle at man nå får lov til å bytte dekk igjen; akkurat dén saken var litt av en blemme for FIA idét de plutselig fikk hele verden, i tillegg til alle teamene og sjåførene, fiendtlig innstilte imot seg. Videre, grunnen til at jeg er imot denne nye regelen er at klovnene vet at motorer med overlading blir å bruke en hel del mere drivstoff for å få kjølt ned forbrenninga og dermed står fritt til å legge inn så idiotiske drivstoff-restriksjoner som de bare føler for; bare sånn i tilfelle de skulle ha noe personlig imot folk som benytter overlading (jeg ser for meg at FIA-presidenten har blitt frakjørt på bane med f. eks. M3 eller annen N/A-bil imot en kar i Evo/STi og vil av denne grunn ta hevn på verden). FIA ser ut til å ha helt mistet taket på hva F1 handler om; det skal være dyrt, raskt, farlig og fremfor alt - teknologisk overlegent alt annet. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Det her med regler innen motorsport har for meg alltid vært ubegripelig. Husker blandt annet Mazda`s seiersgang i div amerikanske billøp for mange år siden. Etter å tatt topp plasseringene i flere 10 talls løp på straken med sine RX7 ble reglene plutselig endret, noe som i prinsipp forbød Wankel motorer i de klassene. (om en racing historiker leser dette kan han kanskje komme opp med nærmere info om hvilke klasser dette dreide seg om, selv mener jeg at det dreide seg om GTU, men det kan være feil) Regelendringer satte forøvrig også stopper for Nortons planer om å konkurrere i Superbike med sin 650cc Wankelsykkel (noe som også effektivt tok livet av gateversjonen) Min konklusjon er at samtlig regelendringer i motorsport har bremset teknologiske fremskritt, både innen motorsport og farkoster for bruk på offentlig vei. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.