Gå til innhold

[B]Hvor faen kom den turtalls støyen fra[/B]

Ranger emnet

Slegga

Anbefalte innlegg

Ut fra det blå kom den herlige turtalls støyen, samt et thud (dunk) lyd fra anlegget når jeg skrur det av.

Anlegget består av

Pioneer 6700 spiller.

2 audioson forsterkere, (en til mellom og diskant. en til sub)

cadence 15 sub,

focal frontsett 6.5" og 1.5". med delefilter

kondensator.

optima batteri.

Begge forsterkerne får signal fra phono kabel med dobbel skjerm.

Prøvd: en og en phono kabel, pussa jordinga til forsterkerne, en annen pioneer spiller. flytte strøm kablene bak der litt unna men det hjalp ikke en drit.

HJELP noen forslag

Mercedes slk 230 kompressor

focal,2x audiosound, cadence 15" the beast,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde prøvd en annen spiller, jo! :)

Jeg ville prøvd å legge opp ny, provisorisk jording til CD-spilleren. Kanskje den har løsnet litt e.l.

Foreslår at du går over forbindelsene i motorrommet også, at jordinga til batteriet sitter godt på, osv.

Mye kjøring på humpete vei nå på vinteren (hvertfall her i området), og da kan mye skje! :)

Jeg har solgt CD-spilleren min, så kjører uten lyd. Har likevel dynamostøy. DET er irriterende, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:aug: Nå har jeg prøvd en helt en egen jord kabel fra batteri foran til batteri bak. det hjalp jo ikke en dritt. Har prøvd med en annen spiller. skal sjekke med spillern og jordinga der. har gått over alle kablene bak spillern der. skal sjekke det med dele filteret og. mener det går en strøm kabel rett forbi der. veit ihvertfall om et jordings punkt rett siden av det ene delefilteret.

Takker for tipsene

:bump

Mercedes slk 230 kompressor

focal,2x audiosound, cadence 15" the beast,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i min bilstereo ungdom, dvs for 10 år siden så satt vi inn en kondensator på dynamoen så forsvant all turtallstøy.. Snakk med noen på den lokale bilradiosjappa så bør de ha peil på hvor mange farad den skal være og hvor den skal monteres.. Husker ikke helt.. er så lenge siden nå :)

---------------------------

1993 Bmw 320i Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider