Gå til innhold

v8 spørsmål

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på og sette v8 i en Landcruiser jeg har, får kjøpt adapter til alt så er bare og sette rett i.

Det er adapter til chevy 350.

Men, bensin er jo dyrt og kunne tenkt meg diesel. Får man 350 diesel? Eventuelt turbo diesel?

Har ikke så mye peil på v8 maskiner så derfor spør jeg.

 

På forhånd takk

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på og sette v8 i en Landcruiser jeg har, får kjøpt adapter til alt så er bare og sette rett i.

Det er adapter til chevy 350.

Men, bensin er jo dyrt og kunne tenkt meg diesel. Får man 350 diesel? Eventuelt turbo diesel?

Har ikke så mye peil på v8 maskiner så derfor spør jeg.

 

På forhånd takk

 

Bensin er jo 5,7 og diesel er jo 6,2... er vel neppe turbo i noen av dem, trenger ikke det med så mye volum

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granada3.0GL: nei, 6.2 diesel ble aldri levert med alublokk, heller ikke 6.5D/TD. hvordan de nye duramax-motorene er, vet jeg ikke.

 

komplett 6.2D veier ca 440 kg + manifoiler og agregater.

 

sats heller på en 350 med propananlegg, gjerne TBI eller TPI, da kommer man under 10kr/mil (eu-mix - blandet kjøring) i en suburban på 2700kg egenvekt...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "vår verden" finnes det ikke mindre dieselmotorer enn 6,2L nei.

Det ble laget noen 350 dieselmotorer på 80-tallet, men det var visstnok mislykkede greier som blåste topp pakninger i ett kjør.

 

Jeg ville også satset på en 350 bensin TPI evt med propandrift. Men bare slik at du er advart så er ikke en 350 TPI med propandrift noe lavpris-prosjekt, akkurat.

 

Endel på forumet her fnyser kanskje litt nå, men hva med en 4,3L V6 TPI Vortec motor fra 96 eller nyere Chevy Astro?

Den motoren er egentlig 3/4 V8 hvor de to bakerste sylindrene er kappet vekk. 200hkr og både lettere og mer prisgunstig enn en 350 TPI.

Men ikke forvent 3/4 av forbruket på en 350 TPI. Det tror jeg ikke den klarer.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på og sette v8 i en Landcruiser jeg har, får kjøpt adapter til alt så er bare og sette rett i.

Det er adapter til chevy 350.

Men, bensin er jo dyrt og kunne tenkt meg diesel. Får man 350 diesel? Eventuelt turbo diesel?

Har ikke så mye peil på v8 maskiner så derfor spør jeg.

 

På forhånd takk

Jeg har en 305 tpi denne motoren er den samme som sitter i enkelte vaner fra 80 tallet, bytte cam så får du mye krefter denne kan du få billig og den kan prøvestartes i bilen min, jeg trenger penger for og derfor så går denne billig, jeg har også en 700 kasse som eventuelt kan brukes til bytte kasse til kortkasse eventuelt bygge om selv har også elektrisk fordelingskasse som passer. Alt dettte for 15 lapper inklusive ledningssett ferdig renset med hjerne og alt. :hello:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem US diesel i en LC.Skal du ha V8 så gå for bensin.Skal du ha diesel så gå for Toyotamotor.

Det enkleste er ofte det beste.

Spør på http://www.nlck.no eller http://www.offroad.no

 

Holder selv på med et V8 Hi-Lux prosjekt nå og der bruker jeg adapter fra Advanced Adapters, bygger omtrent 10cm på transferkassen.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Cummingsen og 6,2/6,5 samt Ford motorene er alt for store og tunge.Duramaxen har alutopper men er minst like stor fysisk, og sikkert like tung som 6.5'ene.

Jeg banner kansje i kirken nå, men har du en orginal diesel i Toyotaen ville jeg satset på Turbo/intercooler på den.De er lett og trimme og tåler enormt med juling. En kompis satte en 3,5 liter fra en Dyna med hjemmelaget turbo/intercooler.Gikk som bare det den.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår