Gå til innhold

hvordan skifte glass på baklykter(type brede)?

Ranger emnet

VOLVO 1983

Anbefalte innlegg

hei...

Lurer ¨på hvordan man skifter et og et glass på baklykter?

kan noen forklare eller tegne tegning i paint?

Mvh

Gunnar

Bodø

Jeg har gjort det, men ALDRI mer! Først knuste jeg glasset som skulle ut, så måtte jeg slipe med Dremel (og smelte bort med loddebolt) plastrestene for å få en ren, sort anleggsflate til å lime på det nye glasset.

Dette var en svært tidkrevende og nøyaktig jobb, for man vil ha en glatt flate, og helst ikke komme borti reflektor-glasset. Uansett var det dårlig pasning på det nye glasset jeg skulle sette på.

Til slutt kjøpte jeg sort "Sicaflex" og la på en passe tykk larve der glasset hadde vært støpt på før og passet på at jeg fikk en 100% vanntett støp.

Dette gjelder hvitt blinklysglass som erstattet det gule; den gangen fikk man ikke kjøpt komplett lampe med hvit blink, noe jeg ville ha kjøpt nå; bilder på web-siden min. Lykke til..... :bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg skal ta glassset jeg skal sette inn fra en annen lykt...

Hvorfor skal du det? Trodde du hadde et nytt glass liggende!

Tviler sterkt på at du klarer å få ut glasset uten å knuse det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putt lampa i steikeovnen, 100 grader i 15 min ca.. da burde det meste av lim være ganske mykt..

slik mange andre gjør det på andre lykter, men aldri hørt noen gjøre det med volvo baklamper..

Glasset er ikke limt, men SMELTET sammen med det sorte plasthuset som er selve lykten. Derfor er det vanskelig å reparere et knust glass i en Volvo-baklykt, tro meg, jeg har prøvd selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider