Gå til innhold

19" felger til 330ci

Ranger emnet

Audimaaan

Anbefalte innlegg

Hei,Skal kjøpe noen 19" til 330`n nå,men jeg er usikke på hvilken bredde jeg skal ha,har søkt rundt her men det står så mye forskjellig... Vil det gå med 8,5" med 235/35-19 foran og 9,5" med 255/30-19 bak uten noen mods? Eller må jeg kjøre 8,5 hele veien med 235/35-19 feks? Håper noen kan hjelpe meg her...Har justerbart senkesett...

Takk på forhånd :roll:

Dag Andresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET44 og opp.

Bruker du 255/30 bak og 235/35 foran skal det gå.

Men det er med orginal høyde ca. Regner med at du kjører med senk, så da må du nok valse litt, hvis du ikke går ned i dim. 225 foran og 245 bak, rundt der. Får kanskje litt strekk da, men det gjør ikke no. Vet ikke hvordan det er med 8.5 kontra 9.5, kjøper du felger uten kant, hadde jeg kjørt på med 8.5 for å være helt sikker. Men felger med kant i 9.5 forhold til 8.5 ser mye bedre ut.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du med 245 dekk bak og har folk baki står skraper du oppi i hjulbuen på dårlige veier..

I tillegg så er det ifølge loven ulovlig å ha to forskjellige felg bredder og dekk dimensjoner på biler som ikke har det fra før.

Unntak er hvis du monterer f.eks rieger styling som bygger ut bilen i bredden slik at den dekker felg og dekk og i tillegg valser hjulbuene.

Jeg hadde en e-36 med 215/45 dekk foran på 8,5"felg, og 245/35 på 10"felg i 17tommere.. og jeg fikk klar beskjed av biltilsynet.

Men greit nok at det ser fett ut, men tenk på kjørekomforten og hvor mye den vil spore hvis det ikke blir gjort skikkeli.. ikke verdt det.

* FaMiLiE bIL *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet er opp og ned.

Jeg har godkjent mine 2 biler, den første med 235/45/17 foran og 255/40/17 bak, og den andre med 225/35/17 på alle 4 uten problemer. Begge deler er 'ulovlig'. Og med bilen jeg har nå, altså 225/35/17 og 60/40 senk, så gikk ikke bilen over den rulle dingsen på bukken engang, måtte løfte bilen over, og han på biltilsynet _hjalp_ meg å løfte. Og det sporer mer med 225/35 enn 255/40 feks. Kommer mye annpå dekk merke osv.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider