golfnos Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 syntes å høre for en stund siden at dette ikke var noe greit på denne motoren.. noen som har noen meninger om det`?? Mvh Svein :popcorn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Dump er ikke noe problem, men den bør være resirk og ikke åpen Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 takk takk! skrudd endel på suge motorer,men aldri på turbo mata motor. finnes det en "how to" på dette med å montere resirk dump?? mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 vi monterte åpen dump vi på en 1,8Tq.. funka som faan det.. det går med åpen så lenge du ikke justerer trykk.. du kan chippe den da.. Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Problemet med åpen dump er at Lmm'en måler den luften du dumper, og gir motoren bensin for luft som ikke er der. Dermed høyere bensinforbruk og masse smelleeffekter og flammer i potten! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lollomanta Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Går helt fint med åpen blow-off. Men husk å koble bort den orginale ventilen. Er jo stort sett fuel-cut når ventilen er åpen, så blir ikke no særlig problem med blandinga. Den orginale resirkulerende ventilen fungerer nok bedre. Men lyden er jo det som teller ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Februar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 fikk ihvertfall ikke no lyd i den originale når jeg hadde bilen hjem til "test" ;) hvordan monterer jeg den enkelt og greit? bare en slange el?? yummy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lollomanta Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Jeg pleier å kappe slangen som går til spjeldhuset. Setter inn et rør imellom med dumpen i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr|ece Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Jeg har ikke at noen problemer med åpen dump på min. Er vel verre med åpent filter på de motorene. Olje og LMM passer dårlig sammen... Siter 2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline 1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro 1967 Vw Boble 1303 S (x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo (x)1990 Audi 90 2.3 ABT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLeon Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 verre med åpent filter ?? Noen som kan gi en skikkelig forklaring her nå ?? Er det bra eller dårli med åpent filter ?? Bra eller dårli med dump ??? Mvh Andreas Siter Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 verre med åpent filter ?? Noen som kan gi en skikkelig forklaring her nå ?? Er det bra eller dårli med åpent filter ?? Bra eller dårli med dump ??? Mvh Andreas Luftmassemålerene til VAG er av dårlig kvalitet(selv om det sikkert er Bosch som alle andre tyske biler) og de er ikke glad i oljetilsatt luftfilter. Dump er vel bedre med den originale, hvertfall på en nesten standard bil. Men vil man ha lyd så vil man, og det er bare å montere (en skikkelig en som ikke lekker). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Er du ute etter kun lyd kan du ta noen hull under på luftfilterboksen. Hvis du søker på nordicaudi.com så finner du how to og forklaringer på det meste om temaet Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Har undersøkt nå med NBS, Audisentrum og TS-Racing. Alle sier at det ikke er å anbefale å bruke åpen dump på 1.8t. Men "alle" som har prøvd selv sier det funger.. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Turboen vil bruke lengre tid på å bygge opp trykk når man bruker åpen dump. Vil du ha lyd eller dårligere ytelser???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Turboen vil bruke lengre tid på å bygge opp trykk når man bruker åpen dump.Vil du ha lyd eller dårligere ytelser???? Eh nei? Det er jo derfor man kjører dump i utgangspuntet. Du slipper ut trykket slik at turboen ikke mister fart pga mottrykk når du går av gassen. Turboen har da fremdeles fart når neste gir legges i, og du bygger opp trykk igjen FORTERE. Bilen det dreier seg om her har resirk dump originalt, så eneste forskjellen er at den vi ta inn "ny" luft isteden for å ta tilbake den resirkulerte lufta (som her isteden blir sendt ut i atmosfæren til førers store forlystelse). Problemet er at LMM målingene blir feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.