lekelars Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Problemet med åpen dump er at Lmm'en måler den luften du dumper, og gir motoren bensin for luft som ikke er der. Dermed høyere bensinforbruk og masse smelleeffekter og flammer i potten! Jeg ser virkelig ikke problemet med dette...... :respect Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Eh nei? Det er jo derfor man kjører dump i utgangspuntet. Du slipper ut trykket slik at turboen ikke mister fart pga mottrykk når du går av gassen. Turboen har da fremdeles fart når neste gir legges i, og du bygger opp trykk igjen FORTERE. Bilen det dreier seg om her har resirk dump originalt, så eneste forskjellen er at den vi ta inn "ny" luft isteden for å ta tilbake den resirkulerte lufta (som her isteden blir sendt ut i atmosfæren til førers store forlystelse). Problemet er at LMM målingene blir feil. Tar du bort trykket tar du bort farten. Eneste mulighet for å holde opp farten er med antilag Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Tar du bort trykket tar du bort farten. Eneste mulighet for å holde opp farten er med antilag Mvh Ja jeg mener jo ikke at man opprettholder trykk. Men man får raskere mer fart på en turbo som har fart fra før av i motsetning til en som er bremset ned til nærmest stillestående. Antilag gjør seg vel temmelig dårlig i forbindelse med katalysator? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Turboen vil bruke lengre tid på å bygge opp trykk når man bruker åpen dump.Vil du ha lyd eller dårligere ytelser???? Jeg er helt enig da 1,8T motoren er en 800hks løpsmotor der hvert nanosekund gjelder! Øøø... :wonder (Litt teit av meg å si det sånn men jeg fikk så lyst!) Det den originale dumpen sirkulerer er jo uansett bare varmluft! Men om du vil ha åpen dump, prøv det og gjør din egen mening da jeg ikke ser noen her så langt som har prøvd det selv. Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Eh nei? Det er jo derfor man kjører dump i utgangspuntet. Du slipper ut trykket slik at turboen ikke mister fart pga mottrykk når du går av gassen. Turboen har da fremdeles fart når neste gir legges i, og du bygger opp trykk igjen FORTERE. Bilen det dreier seg om her har resirk dump originalt, så eneste forskjellen er at den vi ta inn "ny" luft isteden for å ta tilbake den resirkulerte lufta (som her isteden blir sendt ut i atmosfæren til førers store forlystelse). Problemet er at LMM målingene blir feil. Akkurat. Når LMM ikke vet hvor mye luft som er i systemet, blir blandingen feil, forbrenningen dårligere, noe som til slutt fører til at turboen bruker lengre tid på å bygge opp trykk igjen.. og ender med dårligere ytelse.... Bruk heller pengene på bedre wastegatefjær eller styring av wastegate.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr|ece Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Jeg er helt enig da 1,8T motoren er en 800hks løpsmotor der hvert nanosekund gjelder! Øøø... :wonder (Litt teit av meg å si det sånn men jeg fikk så lyst!)Det den originale dumpen sirkulerer er jo uansett bare varmluft! Men om du vil ha åpen dump, prøv det og gjør din egen mening da jeg ikke ser noen her så langt som har prøvd det selv. jeg har prøvd og forskjellen er ikke merkbar! Bortsett fra lyden. Siter 2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline 1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro 1967 Vw Boble 1303 S (x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo (x)1990 Audi 90 2.3 ABT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 jeg har prøvd og forskjellen er ikke merkbar!Bortsett fra lyden. Okey, greit nok. Har hørt motsatt men det er derimot på biler med litt trim. Da er det vel muligens en annen sak. bar1: At blandingen blir feil tilsier ikke at turboen bruker lengre tid til å spoole opp. Om motoren får såpass mye bensin av åpen dump at man får noe forskjell i pådrag kan jeg ikke si, men det er jaffal en over her som mener noe annet..! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Andreas_1: Det er lov å være uenig :) Kjører selv en 2,2 T motor og har testet med både åpen dump og resirkulerende. Størst forskjell får man ved å bytte den orginale til noe som holder (trykket) bedre. Og igjen, foruten chipping er ny wastegatefjær den beste billig oppgraderingen man kan gjøre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.