Gå til innhold

VAG 1,8T + dump??

Ranger emnet


golfnos

Anbefalte innlegg

Eh nei? Det er jo derfor man kjører dump i utgangspuntet. Du slipper ut trykket slik at turboen ikke mister fart pga mottrykk når du går av gassen. Turboen har da fremdeles fart når neste gir legges i, og du bygger opp trykk igjen FORTERE.

Bilen det dreier seg om her har resirk dump originalt, så eneste forskjellen er at den vi ta inn "ny" luft isteden for å ta tilbake den resirkulerte lufta (som her isteden blir sendt ut i atmosfæren til førers store forlystelse).

Problemet er at LMM målingene blir feil.

 

Tar du bort trykket tar du bort farten. Eneste mulighet for å holde opp farten er med antilag

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du bort trykket tar du bort farten. Eneste mulighet for å holde opp farten er med antilag

 

Mvh

Ja jeg mener jo ikke at man opprettholder trykk. Men man får raskere mer fart på en turbo som har fart fra før av i motsetning til en som er bremset ned til nærmest stillestående. Antilag gjør seg vel temmelig dårlig i forbindelse med katalysator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen vil bruke lengre tid på å bygge opp trykk når man bruker åpen dump.

Vil du ha lyd eller dårligere ytelser????

 

Jeg er helt enig da 1,8T motoren er en 800hks løpsmotor der hvert nanosekund gjelder! Øøø... :wonder (Litt teit av meg å si det sånn men jeg fikk så lyst!)

Det den originale dumpen sirkulerer er jo uansett bare varmluft!

 

Men om du vil ha åpen dump, prøv det og gjør din egen mening da jeg ikke ser noen her så langt som har prøvd det selv.

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei? Det er jo derfor man kjører dump i utgangspuntet. Du slipper ut trykket slik at turboen ikke mister fart pga mottrykk når du går av gassen. Turboen har da fremdeles fart når neste gir legges i, og du bygger opp trykk igjen FORTERE.

Bilen det dreier seg om her har resirk dump originalt, så eneste forskjellen er at den vi ta inn "ny" luft isteden for å ta tilbake den resirkulerte lufta (som her isteden blir sendt ut i atmosfæren til førers store forlystelse).

Problemet er at LMM målingene blir feil.

Akkurat. Når LMM ikke vet hvor mye luft som er i systemet, blir blandingen feil, forbrenningen dårligere, noe som til slutt fører til at turboen bruker lengre tid på å bygge opp trykk igjen.. og ender med dårligere ytelse....

Bruk heller pengene på bedre wastegatefjær eller styring av wastegate..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig da 1,8T motoren er en 800hks løpsmotor der hvert nanosekund gjelder! Øøø... :wonder (Litt teit av meg å si det sånn men jeg fikk så lyst!)

Det den originale dumpen sirkulerer er jo uansett bare varmluft!

 

Men om du vil ha åpen dump, prøv det og gjør din egen mening da jeg ikke ser noen her så langt som har prøvd det selv.

 

 

 

jeg har prøvd og forskjellen er ikke merkbar!

Bortsett fra lyden.

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd og forskjellen er ikke merkbar!

Bortsett fra lyden.

 

Okey, greit nok.

Har hørt motsatt men det er derimot på biler med litt trim. Da er det vel muligens en annen sak.

 

bar1: At blandingen blir feil tilsier ikke at turboen bruker lengre tid til å spoole opp.

Om motoren får såpass mye bensin av åpen dump at man får noe forskjell i pådrag kan jeg ikke si, men det er jaffal en over her som mener noe annet..!

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas_1: Det er lov å være uenig :) Kjører selv en 2,2 T motor og har testet med både åpen dump og resirkulerende. Størst forskjell får man ved å bytte den orginale til noe som holder (trykket) bedre. Og igjen, foruten chipping er ny wastegatefjær den beste billig oppgraderingen man kan gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår