Gå til innhold

Subkasse i a4

Ranger emnet

SunIx^

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal snart starte bygging av annlegg i audi`en og da har jeg litt spørsmål om subkassen. Forje kasse jeg hadde var en dobbel kasse med 2 separete kammar i en golf, noe som funket bra siden golfen er "åpen".

Når d gjelder audi1 som er tett baki så har jeg hørt mye om å lage en kasse som

luften kommer inn i biln, og er litt usikkert på hvordan dette bygges,

Har skjert ut den platen som er i bakseteryggen så nå er det åpent inn i biln.

Planen er den dobbel kasse med 2x jl audio 10w7

Noen som har tips som kan hjelpe meg?

Mvh SunIx^

Mvh SunIx^

--2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline

--1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt*

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør bygge sånn som det alltid bør gjøres i Audi/BMW sedaner...

Regner med du da har hull inn til kupeen gjennom der som armlenet er?

Bygg en kasse der subbene spiller fremover, vinklet litt inn mot hullet.

Og så må det være helt tett mellom kasse og bagasjerom.

Jeg vil anbefale lukket kasse, men jeg vet at disse subbene også liker seg godt i portet :)

Kommer jo litt an på hva du foretrekker selv og hva du har av forsterker til å drive disse elementene.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Er det noen som gidder å lage en rask paint tegning på hvordan dette blir?

Du mere at megneten skal bak mot bagasjeluken og at selve elementet skal spille inn i åpningnen i baksete?

Hvis det er mulig å ha magnetene mot bagasjeroms luken er det mulig jeg prøver å lage bakplaten i plexi og en ramme i spon/mdf bakom som gjømmer stygge skjøter osv..... Er dette mulig?

Mvh SunIx^

Mvh SunIx^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta deg en titt her...

Prosjekt Audi A4 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83399

Mye fint lector :)

Men jeg tengt å ta en annen vri på kassen om det er mulig, Jeg får bare søke vidre.

Fikk noen gode ideer iallefall ^^

Mvh SunIx^

Mvh SunIx^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som gidder å lage en rask paint tegning på hvordan dette blir?

Du mere at megneten skal bak mot bagasjeluken og at selve elementet skal spille inn i åpningnen i baksete?

Hvis det er mulig å ha magnetene mot bagasjeroms luken er det mulig jeg prøver å lage bakplaten i plexi og en ramme i spon/mdf bakom som gjømmer stygge skjøter osv..... Er dette mulig?

Mvh SunIx^

Lagde ett lite eks. På hva jeg ville gjort i en slik bil (har en gan gjort i en Primera hvor bagasjen er ganske tillsvarende)

eks.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde ett lite eks. På hva jeg ville gjort i en slik bil (har en gan gjort i en Primera hvor bagasjen er ganske tillsvarende)

eks.JPG

OKey, Takk for at du tok deg tid til å lage den :)

Nå skjønner jeg litt mere, Men hvordan blir det mot seteryggen? skal d vere tett ssiden du har laget di 2 små platene på siden eller er det bare for at d skal se bra ut? ^^

Mvh SunIx^

Mvh SunIx^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKey, Takk for at du tok deg tid til å lage den :)

Nå skjønner jeg litt mere, Men hvordan blir det mot seteryggen? skal d vere tett ssiden du har laget di 2 små platene på siden eller er det bare for at d skal se bra ut? ^^

Mvh SunIx^

De platene er for å holde avstanden ja, og for att det skal pli tett. Men som de andre sier, helt 100% tett får du ikke så enkelt.

Du kan ha tykk, luftfylte gummilister mot sete ryggen på disse plate endene og da blir det temlig tett. Lyden vil fint komme gjennom ski luka, selv når den er lukka. Og lyden kommer også gjennom selve sete ryggen, og delingen av seterygg. (mener det er nedfellbar rygg på alle A4 sedaner, så da blir det temlig likt primera sedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider