Gå til innhold

vått gulv?

Ranger emnet

cool_king

Anbefalte innlegg

jeg var ute og kjørte en kveld slo på varmen for fullt og det ble ganske varmt i bilen,satte fra meg bilen etter en times tid og ute temperaturen var da ca 1-2 varmegrader,dagen etter var det søkk vått i gulvet bak og foran på fører siden.

kan ikke se at det er noe lekkasje fra varmeapparatet så lurer på om noe så enkelt som kondens kan ha forårsaket dette?er liksom en liten dam når man trakker på gulvet.

noen som har hatt samme problemet?

96 volvo 940 lt

89 volvo 740 gl

88 volvo 740 tic

87 volvo 740 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problemet med at det blir vått på førersida. Etter å praktisert noen rare liggestillinger og spyling med store mengder vann så ble konklusjonen at lekkasjen ved lufteslusa i sparkeplata ved siden av clutchen.

Lekkasjen var mellom plastikk og stålet, jeg klinte på godt med lurium imellom (sikaflex) da ble det tørt å fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekke varmeventil som sitter oppe til høyre for pedalene? Denne lekker stort sett på alle biler, er ikke mye, men drypper og drypper.... Eller så er det den ventilen som THolandsi'en beskriver, denne er kuttet ut på 90+ modellene.

mvh

Hans

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,men da ska eg sjekke ut disse ventilene,hen spyler eg henne for å se om det kommer inn i den lufteslusa.nå som det er søkk vått i bilen,har forøvrig satt den på lufting,så lurer eg på om jeg får et sundrustet gulv med en gang som slutt resultat?

96 volvo 940 lt

89 volvo 740 gl

88 volvo 740 tic

87 volvo 740 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,men da ska eg sjekke ut disse ventilene,hen spyler eg henne for å se om det kommer inn i den lufteslusa.nå som det er søkk vått i bilen,har forøvrig satt den på lufting,så lurer eg på om jeg får et sundrustet gulv med en gang som slutt resultat?

Spyl over frontruta/torpedoplata. Gulvet ruster ikke bort med engang, men det er ikke sunt at det er fukt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da har eg også praktisert noen rare liggestillinger og spylt så sykt mye vann at det skummelt,kan ikke se at det kommer noe vann inn i disse ventilene,derimot når jeg lukket opp koffertlokket i dag rant det kondensvann,i og med at det er kondens på koffertlokket må det vel være kondens i gulvet og under all filten og gulvteppet??

96 volvo 940 lt

89 volvo 740 gl

88 volvo 740 tic

87 volvo 740 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da har eg også praktisert noen rare liggestillinger og spylt så sykt mye vann at det skummelt,kan ikke se at det kommer noe vann inn i disse ventilene,derimot når jeg lukket opp koffertlokket i dag rant det kondensvann,i og med at det er kondens på koffertlokket må det vel være kondens i gulvet og under all filten og gulvteppet??

Har du takluke? Om du har det kan dreneringa ver tett. Er det vått over heile, eller er det vått kun ein plass? (rundt clutch\bremser?) Hadde det vore kondens vil eg tru at du hadde sett vatn fleire plassar enn golvet. Bagasjeluka er ein vanlig plass og ha kondens. Så det kan godt ver at det ikkje har noko og seie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider