Gå til innhold

"Identifisering" av en hel bil (på vei til typegodkjenning)

Ranger emnet

VeilSide

Anbefalte innlegg

Heisann

Nå trenger jeg virkelig hjelp av folket her inne ...

Bilen min er på vei til Oslo nuh og når den ankommer der skal det avgjøres om hvordan jeg skal gjøre videre med registrering og på hvilket grunnlag det vil bli på. Jeg vil selvfølgelig få bilen regga på helt ordinært grunnlag og ikke noe historisk greie.

Bilen er en 1996 modell Toyota Chaser Tourer V.

http://english.auto.vl.ru/catalog/toyota/chaser/1996_9/6618/

Jeg er bare nødt til å ta utgangspunkt i at det som står her stemmer. For at jeg skal lettest mulig kunne typegodkjenne denne bilen så hjelper det kraftig på om jeg kan dokumentere at de komponenten bilen er bygd opp av allerede finnes i biler som er registrert og godkjente i Norge. Om det kommer fra 4 biler så gjørr det ingenting såfremt det er godkjente komponenter.

For å starte en plass :

1. Er det leverte noen biler i Norge med SAMME motor som er godkjent?

2. Finnes det eldre modeller av Chaser som er godkjent i Skandinavia? Eventuell kontaktinfo til vedkommende?

3. Er dette understellet unikt for Chaser eller tror dere at det kanskje også kan være levert på andre biler? Hvor kan jeg få fatt på slik info ifra?

ALL hjelp er god hjelp. Jeg vil så gjerne ha hvite skilter på denne uten at jeg har noen former for bruksbegresninger ...

Eventuelt så går det at noen med inngående kunnskaper om Toyota sitt understell kan eventuelt besikte Chaseren for å se om det faktisk er samme deler som andre typegodkjente biler er leverte med.

Jeg kan kontaktes her, PM, mail veilside (at) race4fun (dot) net

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste jeg kan hjelpe deg med er at den motoren 1jz-gte er står i mk3 supra.. men den motoren ble kun levert i japan... å så vidt jeg vet er det ingen biler som er registrest med denne motoren i norge...

virkelig flott bil forresten..

anbefaler deg å ta en titt på http://www.ts-ogn.no det er masse menesker som kan mye om toyota der.. kansje dem kan hjelpe deg mer...

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider