Gå til innhold

dynamo feedback / turbolyd problem (ja vet det, enda en...)

Ranger emnet

selbekk

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et stort problem med sånn turbo-hvinelyd helvete faenskap. Jeg har prøvd alt jeg kan, og lest endel tråder her, men det forsvinner fortsatt ikke. Her er mah story:

Siden jeg satt inn den nye spilleren min (en alpine cda-9950) har jeg hatt sånn "turbo-lyd", hvining fra høyttalerne. Så jeg tenkte: "Hm, det eneste jeg har gjort er jo å tukle med spilleren, så det er sikkert jordingen som ikke er bra nok."

Så jeg skrudde ut alt på dashbordet (bortsett fra selve skallet), dro en tykk fin svart jordingskabel ned til girveksleren, og skrudde den fast i en av boltene der. Bra nok jordingspunkt, eller hva? (mellom mutter og skive på bolt som går rett i karosseriet). Så skrur jeg alt tilbake, bygger meg et dritfett bagasjerom, og fikser tilogmed et nytt jordingspunkt for forsterkeren min ved baksetefestet (en planet audio pa6005). Men piper det fortsatt, etter ... 10 timer med slit? jepp. faen.

Noen forslag på hva det kan være? Hva har dere som jordingspunkter til spiller og forsterker?

RCA-kablene (jeg har to sett, foran og bak signal) har jeg ikke rørt siden jeg fikk bilen, men de lå mye verre før enn det de gjør nå. Fikk ryddet opp litt og så videre.

Jeg blir gal.

Noen som har peiling som kunne fikset dette for meg (seff mot betaling)? i oslo-området helst, og etter vinterferien.

cheers, takker :)

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

typhon, nei har ikke det i det siste. Men, nå i kveld, stakk jeg ned i bilen og så på jordingspunktet. Så at det kanskje kunne være litt bedre, så jeg skrudde av kabelskoen og holdt den direkte mot girstanga for max bra jording. Fungerte slik det pleier. Så glapp jeg plutselig taket, og jordingen falt av! Men cd-spilleren fortsatte å spille for fulle flagg. Moralen er vel at jeg har klart å koble feil, og at uansett hvor fin den nye jordingen min er, så er den ikke koblet til jordingsporten på cd-spilleren. Kanskje er det håp i sikte. bak horisonten.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å koble riktig med jordingen på spiller er jo prima.. Men jordingskabelen skal egentlig være så kort som mulig, og det som kan være til hjelp er å ta en stålbørste og børste over der du fester kabelen i chassiet.. Hvis dette ikke funker så har ikke jeg mer å komme med. Lykke til!!

-Stig

Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V

-Lite gjort hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å koble riktig med jordingen på spiller er jo prima.. Men jordingskabelen skal egentlig være så kort som mulig, og det som kan være til hjelp er å ta en stålbørste og børste over der du fester kabelen i chassiet.. Hvis dette ikke funker så har ikke jeg mer å komme med. Lykke til!!

-Stig

har en tråd med akkurat dette problemer et par hakk ned, men når jeg la jordinga

utenfor bil forsvant en del av støyen, men når jeg trakk den inne i bilen så kom den tilbake, så GLEM mitt råd. bilen min er forresten full av vann for tia, så nå er det bare å :ratatatat tørke opp...+ at noen har ripa bilen min fucku

Mercedes slk 230 kompressor

focal,2x audiosound, cadence 15" the beast,

Lenke til kommentar
Del på andre sider