Radial Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Hei! Har fått meg noen turbo-slanger for en grei penge ifra sverige... Gadd ikke bruke så mye penger på simple rør, like greit å kjøpe fra hugger orginalt. Spørsmålet er enkelt: Hvor skal de to uidentifiserte rørene? (De uten navn) Klarer ikke finne det ut jeg ass... hehe :) Takker for alle svar!! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Holdaas Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 er ikke de to du har ringet rundt der til wastegaten ? Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Disse slangene er fra en ET-motor trur jeg, men wastegate'n sitter som regel "i" turboen, og slangene til wastegate'n hentes fra små hull "på" turboen. Disse slangene jeg har ringet rundt er liksom i størrelsen 6-10mm! ganske stort til wastegate vel? hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Dem du har ringet rund skal til den originale avlastningsventilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 hmm...da må de blendes. Min avlastningsventil er internt i turboen... hva burde jeg bruke? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Bare finn/lag en blindplugg og skru over ei slangeklemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Bare finn/lag en blindplugg og skru over ei slangeklemme. Thæænk you :D Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Perra Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 hmm...da må de blendes. Min avlastningsventil er internt i turboen... hva burde jeg bruke? __________________ øøøøh... avlastningsventil internt i turboen hørtes mærkeli ut.. avlastningsventil e d samme som dompventil..... å den må jo domp entn i friluft eller i retur som den orginale gjør.. å det e den orginale dompen som ska stå der du har ringa rundt... æ har blenda de slangan me plastplugga og montert åpen domp ved innsuge.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Perra Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 å dær du har skreve kaldstart kan du heller ta å skriv Tomgangsregulator. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Joda, det er avlastnings-ventil/dump "innvendig" i turboen faktisk :) det er snakk om en TD04H-13C turbo, som ser bland annet slik ut i innsuget på kompressorimpelleren: den lille "åpningen" du ser på siden der, kommer fra en kanal som går opp til ei trykk-klokke, som sitter skrudd fast på en stor anleggsflate på skrå på bildet under. (Helt til venstre, du kan se kanalen går gjennom turboen og ned til innsuget igjen) Hele turboen ser slik ut: Gidder ikke endre bildet nå, men kan nok stemme at det er tomgangsmotoren, var ikke helt sikker i det øyeblikket jeg redigerte bildet ;) Skal finne meg noen propper jeg skal sette inn, mulig jeg fikser noen fine Frostplugger&Slangsklemmer:) Takker for hjelpen! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.