Gå til innhold

Hva skal disse slangene til?

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått meg noen turbo-slanger for en grei penge ifra sverige... Gadd ikke bruke så mye penger på simple rør, like greit å kjøpe fra hugger orginalt.

Spørsmålet er enkelt: Hvor skal de to uidentifiserte rørene? (De uten navn)

Klarer ikke finne det ut jeg ass... hehe :)

Takker for alle svar!!

 

 

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse slangene er fra en ET-motor trur jeg, men wastegate'n sitter som regel "i" turboen, og slangene til wastegate'n hentes fra små hull "på" turboen.

 

Disse slangene jeg har ringet rundt er liksom i størrelsen 6-10mm! ganske stort til wastegate vel? hehe

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...da må de blendes. Min avlastningsventil er internt i turboen... hva burde jeg bruke?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare finn/lag en blindplugg og skru over ei slangeklemme.

 

Thæænk you :D

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...da må de blendes. Min avlastningsventil er internt i turboen... hva burde jeg bruke?

__________________

 

øøøøh... avlastningsventil internt i turboen hørtes mærkeli ut..

 

avlastningsventil e d samme som dompventil..... å den må jo domp entn i friluft eller i retur som den orginale gjør.. å det e den orginale dompen som ska stå der du har ringa rundt...

 

æ har blenda de slangan me plastplugga og montert åpen domp ved innsuge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er avlastnings-ventil/dump "innvendig" i turboen faktisk :) det er snakk om en TD04H-13C turbo, som ser bland annet slik ut i innsuget på kompressorimpelleren:

 

Tuboinnsug_TD04H-13C.jpg

 

den lille "åpningen" du ser på siden der, kommer fra en kanal som går opp til ei trykk-klokke, som sitter skrudd fast på en stor anleggsflate på skrå på bildet under. (Helt til venstre, du kan se kanalen går gjennom turboen og ned til innsuget igjen)

 

Hele turboen ser slik ut:

td04H-13C_Hele.jpg

 

 

Gidder ikke endre bildet nå, men kan nok stemme at det er tomgangsmotoren, var ikke helt sikker i det øyeblikket jeg redigerte bildet ;)

 

Skal finne meg noen propper jeg skal sette inn, mulig jeg fikser noen fine Frostplugger&Slangsklemmer:)

 

Takker for hjelpen!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår