Gå til innhold

Nye bilskilt !!

Ranger emnet

genuine

Anbefalte innlegg

Sakset fra en nyhets-bulletin innen "bransjen" (VERBALT nr.5 mai 2003) som jeg fikk i posten idag og akkurat har lest igjennom...

--------------------------

Engen & Harlem har fått i oppdrag å designe nye bilskilt

etter at de forrige rett og slett ikke var leselige nok. På de nye bilskiltene, som kom i januar i fjor, var det vanskelig å skille grafisk like tall fra hverandre. Vegdirektoratet fikk på pukkelen for de nye skiltene og lovte mot slutten av fjoråret ny design. Designtabben gjorde at direktoratet fikk en masse klager fra bl.a. politiet og bomstasjoner som tapte penger på uleselige skilt. Iacob Heiberg i Norsk Form mente også de nye bilskiltene var et stort tilbakeskritt.

Designbyrået Engen & Harlem har vunnet konkurransen om å designe de nye skiltene og lover å gjøre en bedre jobb enn de forrige som fikk prøve seg. Den gang var det visstnok en skiltprodusent som gjorde jobben, uten tanke for designet.

Vi venter i spenning...

Får håpe dette blir bra! :)

edit: ...for spesiellt interesserte linker jeg opp hjemmesiden til byrået som har oppdraget - tror de er dyktige folk! til Engen&Harlem's hjemmeside

EspenOO

1998 Integra Type R

x 1998 Integra Type R

x 1999 Integra Type R

"...a high rpm-lifestyle!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by genuine

Sakset fra en nyhets-bulletin innen "bransjen" (VERBALT nr.5 mai 2003) som jeg fikk i posten idag og akkurat har lest igjennom...

Engen & Harlem har fått i oppdrag å designe nye bilskilt

etter at de forrige rett og slett ikke var leselige nok. På de nye bilskiltene, som kom i januar i fjor, var det vanskelig å skille grafisk like tall fra hverandre. Vegdirektoratet fikk på pukkelen for de nye skiltene og lovte mot slutten av fjoråret ny design. Designtabben gjorde at direktoratet fikk en masse klager fra bl.a. politiet og bomstasjoner som tapte penger på uleselige skilt. Iacob Heiberg i Norsk Form mente også de nye bilskiltene var et stort tilbakeskritt.

Designbyrået Engen & Harlem har vunnet konkurransen om å designe de nye skiltene og lover å gjøre en bedre jobb enn de forrige som fikk prøve seg. Den gang var det visstnok en skiltprodusent som gjorde jobben, uten tanke for designet.

Vi venter i spenning...

Får håpe dette blir bra! :)

edit: ...for spesiellt interesserte linker jeg opp hjemmesiden til byrået som har oppdraget - tror de er dyktige folk! til Engen&Harlem's hjemmeside

Det er bare morsomt å lese det her..

Hvorfor ikke benytte seg av skilter som allerede er ute i andre land? Foreksempel USA har jo skilter i et fint format.. Størrelsen er perfekt for de fleste biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat nye "stygge" skilt på min 86 golf fordi de gamle var utslitt. tenkte jeg skulle vente til de helt nye kom.. men så begynte jeg å tenke.. hei. de "stygge skilta er vanskelig for fotobokser og slikt å lese, trur ejg vil ha slike gitt" ejg mener.. OM jeg skulle bli tatt bilde av er det LITT mindre sjangs for at dem kjenner igjen nr

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HeliosGTI16v

Jeg fikk akkurat nye "stygge" skilt på min 86 golf fordi de gamle var utslitt. tenkte jeg skulle vente til de helt nye kom.. men så begynte jeg å tenke.. hei. de "stygge skilta er vanskelig for fotobokser og slikt å lese, trur ejg vil ha slike gitt" ejg mener.. OM jeg skulle bli tatt bilde av er det LITT mindre sjangs for at dem kjenner igjen nr

kommer jo an på åssen tall du har på skiltet det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O gledens dag!

Kan ikke vente til de nåværende skiltene forsvinner, de er bare så ufattelig stygge...

Oppfølgingsspørsmålet blir jo da:

Hvilket land har de peneste skiltene?

Stemmer på Sveits, hederlig omtale til forrige generasjon svenske skilter.

Bonusglede: Oi, 100 postinger :)

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spenol

Oppfølgingsspørsmålet blir jo da:

Hvilket land har de peneste skiltene?

Stemmer på Sveits, hederlig omtale til forrige generasjon svenske skilter.

Jepp-o. Disse skiltene er så litte skjemmende som praktisk mulig tror jeg. I tillegg kan de velge bredt eller høyt skilt bak som de vil.

post-1242-13804851388698_thumb.jpg

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..noe som kombinert med at de tar med seg de gamle skiltene når de kjøper ny bil fører til slike situasjoner som dette, ganske ofte også (golfen i bakgrunnen, hvis du klarer å se forbi de hjulkaplsene som var grunnen til at jeg tok bildet)

post-1242-13804851388813_thumb.jpg

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cax

Jepp-o. Disse skiltene er så litte skjemmende som praktisk mulig tror jeg. I tillegg kan de velge bredt eller høyt skilt bak som de vil.

jeg fikk ikke lov til å ha slike på min bil jeg. siden jeg hadde sååååå god plass på fangerne..... hva faen har denne bilen da?.. har jo sett titalls biler med skiltplass nokk til å bruke 1m langøe skilt... men jeg fikk jo så klart ike lov selv om jeg ikke har plass på bakfangeren.....

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man registerer bilen nå, får man den nye typen skilter da? Altså den "uleselige" typen med mer firkantede bokstaver enn det gamle med de "lange-i-maska" typen bokstavene 'alla skrik. Jeg vil IKKE ha disse eldste skiltene pga. de er så ufordragelige. Trodde jeg leste et sted at de "nye" skiltene ble tilbaketrukket nettopp fordi det var så vanskelig for fotobokser ol. å lese dem??

Stemmer dette, eller får man dem enda?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Det er bare morsomt å lese det her..

Hvorfor ikke benytte seg av skilter som allerede er ute i andre land? Foreksempel USA har jo skilter i et fint format.. Størrelsen er perfekt for de fleste biler.

Er du gal.. Det hadde jo hvert for jævli å ta skilt fra USA, det er jo et sånt fælt land:rolleyes:

Jaggu masse rart skattepengene går til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider