Gå til innhold

Noen som ble tatt i Bergen igår?

Ranger emnet


dezvipe

Anbefalte innlegg

Hoppsann!

 

Skal si purken var ivrig med laser igår. Fikk sms om kontroll på motorveien i Åsane igår ettermiddag. Jeg og en kamerat kjørte en liten sidevei slik at vi stod med god oversikt over stedet, og der stod de jammen med laser godt gjemt inni buskene ved motorveien og målte bilene bakfra , slik at absolutt ingen kunne se fyren når de kom rullende bortover, hvis de ikke så i bakspeilet når det var for sent.

 

50 meter lengre borte, i et akselasjonsfelt ut på motorveien, stod 3-4 politimotorsykler klar til å hive seg rett ut etter fartssynderne.

 

5 min unna det stedet, i Eidsvåg, stod det 2-3 purkebiler og vinket inn enda fler stakkars bilister.

 

Senere på kvelden hadde de laserkontroll ved autopassen på vei inn mot sentrum fra samme motorveien fra Åsane. Vi kjørte forbi der, og ifølge politiradioen var det jammen en stakkar som mistet lappen der også :(

 

Noen som ble tatt på noen av disse stedene igår eller? :ex_machin

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Helvete jeg er så lei disse laserkontrollene. Jeg har ikke blitt tatt (ennå, bank i bordet), men jeg kjører ikke så gale heller, selvom det er nok til å bli flere 1000kr fattigere. De står på de dummeste stedene. Leste BA i forrige uke, der kom det visst frem at purken prioriterer de veiene de sikrer mange penger, der det er få ulykker, mens de veiene med mange ulykker ble nedprioritert (hvertfall slik med mange). At de gjemmer seg i busker, bak skilt, tar biler bakfra og alt viser hvor langt de er villig til å gå. Jeg tenker konstant på om det kan ligge en purk med laser i en busk, uansett om jeg kjører lovlig eller ikke:(

 

Om jeg ikke tar feil, så er det et land som krever at politiet står fullt synlig for bilistene når de tar laser osv. Hadde det vært slik her i Norge tror jeg at jeg hadde sett politiet oftere i trafikken, og det tror jeg ville påvirket kjøringen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tar feil, så er det et land som krever at politiet står fullt synlig for bilistene når de tar laser osv. Hadde det vært slik her i Norge tror jeg at jeg hadde sett politiet oftere i trafikken, og det tror jeg ville påvirket kjøringen min.

 

Har hørt noe om at det er slik i Sverige. Men der kan dem ta deg fra helikopter :P Ikke noe man tenker på når man kjører...

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg leste faktisk dette med at de planlagte kontrollene ut ifra hvor de kan håve inn mest penger.

 

La oss ta f.eks. de hyppige kontrollene de har hatt hver forbanna helg ved autopassen på vei mot byn fra Åsane, der man svinger mot sentrum (samma stedet jeg skriver om i 1. innlegget mitt her). Der er det jo 60-sone, og folk ligger jo som regel i 80. Men hva har det egentlig å si om folk ligger i 80 der?

 

Det er like mye motorvei som resten av motorveien, eneste grunnen til at de har satt ned fartsgrensen til 60 der er pga. autopassen. Strekningen med 60-sonen har jo alltid vært 80 før, mao. er veiene og alt lagt til rette for at det skal være 80 der; det medfører ingen fare å holde 80. Strekningen er den perfekte melkeku for den norske stat. cheers

 

Forresten kan jeg jo nevne at en jeg kjenner som er purk har sagt at de skal ha kontroll der hver fredag og lørdag frem til juni/juli. Dette kan jo stemme, for de har jo tross alt hatt kontroll der hver jævla helg de siste ukene.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje lest tråden, har ikkje tid, men:

 

Eg så de i går, sto noen mc-snut på veien fra Tertnes ja, men politiet skjøt folk forfra, de satt nedi buskene der.. Skremte personlig han ene mc-snuten litt, han hadde vært lur og stilt seg ved siden av han andre, så kom eg bakfra med lastebilen.. Kjørte sakte og la meg godt til venstre, selv om det fristet litt å fløyte litt :P Først når eg var rett bak de merket han meg, og fikk det travelt med å flytte seg.. Holdt på å velte og greier :P Hehe..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

purken i byn er noen luringer!er altid obs på fartsgrensa etter arna og inn mot sentrum!men utenom det så ligger eg ofte litt over!hadde eg sett purken oftere så hadde eg og garantert tatt det mye meir med ro...

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje lest tråden, har ikkje tid, men:

 

Eg så de i går, sto noen mc-snut på veien fra Tertnes ja, men politiet skjøt folk forfra, de satt nedi buskene der.. Skremte personlig han ene mc-snuten litt, han hadde vært lur og stilt seg ved siden av han andre, så kom eg bakfra med lastebilen.. Kjørte sakte og la meg godt til venstre, selv om det fristet litt å fløyte litt :P Først når eg var rett bak de merket han meg, og fikk det travelt med å flytte seg.. Holdt på å velte og greier :P Hehe..

 

De stod på Tertnes og altså? Satans luringer. Mao. gikk det ikke an å kjøre "rundt" kontrollen på motorveien da Devil

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hater det altså... du får jo bot visst du kjører 5 km/t over grensa ellens.

også det at spedometere viser 9% unøyaktig. så du kan få bot selv om du tror du holder fartsgrensa

Er jeg helt på jordet, eller er missvisningen slik at du faktisk kjører saktere enn speedometeret viser? For i så fall betyr jo missvisningen økt trygghet mot å bli tatt, så lenge man ligger i lovlig fart etter speedo?

 

Correct me if I'm wrong. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg helt på jordet, eller er missvisningen slik at du faktisk kjører saktere enn speedometeret viser? For i så fall betyr jo missvisningen økt trygghet mot å bli tatt, så lenge man ligger i lovlig fart etter speedo?

 

Correct me if I'm wrong. :)

 

Du kjører vanligvis 5-10kmt under speedometeret med personbil. Det har hvertfall jeg gjort med de bilene jeg har kjørt og sjekket mot sånne fartsmålere langs veien og når jeg har kjørt forbi politiet. Jeg har gjerne 90-95 når jeg kjører forbi politiet på motorveien uten at de gjør noe og det skjer ofte. På lastebilen jeg kjører viser målerene "over 60" når jeg har så å si nøyaktig 60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke altid trygg der heller :well .

 

Ble ikke tatt i går jeg heller i disse fartskontrollene

 

Jeg råkjørte på Sotra i 2 år og 8 dager før jeg ble tatt i laserkontroll der ute.

Ble tatt i 50 sonen etter 70 sonen rett etter Sund senter på vei utover. Klokken 0250 en natt til søndag. Det var kjipt. 7 mnd uten lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår