Gå til innhold

Noen som har kjennskap til disse Boss 12" subwooferene?

Ranger emnet

Thjoms

Anbefalte innlegg

Lurer på om de er verd å kjøpe?

Boss-RIP128.jpg

Boss RIP-128

Artnr: RIP128

Beskrivelse:

Ny Boss subwoofer 700 watt

12" subwoofer

700 watt maks effekt

350 watt RMS

Stor ,kraftig magnet

Følsomhet 94 dB

30Hz-2,5KHz

4 ohm

2,5" capton voice coil

Pris Kr. 795,-

Eller vet dere om noen bra subwoofere i samme prisklasse?

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Power Acoustik OV2-1200 forsterker

12" sub i jbl rørkasse (men, lever ikke lengre)

Rockford Fosgate Kondensator

Lightning audio 6x9" i kasser

Stinger 1200w kabelsett

Boss mp3 spiller, skal investere i ny,blir vel Panasonic

Å Clarion frontsett

Dette står i min volvo 245

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del styr unna BOSS. Legg heller til noen 100-lapper til å kjøp noe er virkelig er verdt pengene. Trenger ikke mange 100-lappene til for å kjøpe et element som er mye bedre:) Nevner noen her, Cadence, Focal, Helix, Infinity, RF (liker ikke RF selv, JBL og Pioneer! Dette er kun noen få av maaange ute på markedet..! Lykke til;)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man synes en billig Boss-høyttaler er søppel bare fordi det er en Boss, synes jeg vel sannelig man kan være mann nok til å legge tilsvarende subber og forsterkere i samme prisklasse fra Power Acoustic, Cadence, RF, JBL, Infinity og whatever i samme søplekassa, det kommer stort sett fra de samme fabrikker i Kina hele bunten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic, men jeg hadde 2 stk boss forsterkere og 2 stk pyle 12 tommere, no billig ræl, mem de elementene tålte skikkelig med juling, røyk aldri de, forsterkerene fungerte også knirkefritt. Blei grei lyd til en billig penge.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic, men jeg hadde 2 stk boss forsterkere og 2 stk pyle 12 tommere, no billig ræl, mem de elementene tålte skikkelig med juling, røyk aldri de, forsterkerene fungerte også knirkefritt. Blei grei lyd til en billig penge.

Jaja Finken. "grei lyd" kommer helt an på hva personen som sier det mener. Hvis man er en noob uten peiling er det "grei" lyd i orginale Ipod høretelefoner også, men hvis man er en skikkelig hifi guru er det også grei lyd i mange high-end høytalere... "Grei lyd" betyr egentlig ingen ting for noen!

Det jeg mener og har erfart er at når man kjøper noe, så vil man ha noe bedre. Derfor mener jeg at istedet for å kjøpe to BOSS elemnter (som jeg aldri har hørt) burde du kjøpe ett litt dyrere element av et anerkjent merke. Hvilke merker som er anerkjent finner du fort ut av hvis du leser litt på forumet her en uke. :)

Jeg må også minne deg på at riktig volum på basskassen, en god CD-spiller med riktige innstillinger og kvalitetsforsterkere er ekstremt viktige kriterier for å blir fornøyd med bilstereoen din.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PsychoPat har trådd ut av asylet og kommet med meget gode råd og synspunkter her :D

Du er herved erklært UNpsycho ;)

Er forsåvidt enig med Transmedia også, det er tross alt få produsenter som lager eget i dagens marked. Og de skiller seg ut når det røyner på.

Ting er ikke slik de engang var desverre, det er blårussen som har tatt over og ikke entusiaster og ingeniører som brenner for det de lager...

Med noen få hederlige untak som nevnt...

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drevet nok med bilstereo og vet forskjell på bra og dårlig lyd. Dette var snakk om bass, og syns de leverte greit til den prisen. Tilogmed gutta på fort knox syntes det blei grei lyd til en så billig penge.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider