Gå til innhold

Hva er straffen for å kjøre 76 km/t i 50 sona?

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hva du syter om jeg, du har kjørt for fort. Synd for deg at de tok deg, men sånn er det bare.

Har ikke noe i mot å betale bot.. Men det er det at den er jo høyere en det som egentlig er nødvendig.. Se for eksempel på sverige.. Dem har lavere..

Har helder ikke problem med å betale den.. Men kunna tenkt meg å sitte i fengsel å bruke de penga på bilen i steden for sombrero

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke noe i mot å betale bot.. Men det er det at den er jo høyere en det som egentlig er nødvendig.. Se for eksempel på sverige.. Dem har lavere..

Har helder ikke problem med å betale den.. Men kunna tenkt meg å sitte i fengsel å bruke de penga på bilen i steden for sombrero

Ja, jeg ser at det er surt å måtte betale så mye, sier meg ikke enig i satsene i norge. Men som du vet er det en måte å unngå høye bøter på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble tatt i 87 km/t i 60-sona jeg.. 7500 i bot og 3 mnd uten lappen.. kjørte opp i fjor, men det sto ingenting i papirene jeg fikk tilsendt om at jeg må ta førerprøven på nytt igjen..

Kan være for det er mer alvårlig å kjøre fort i 50 sona kanskje?

Sto vertfall med meg at "personen må ta full førerprøve"..

Regner med det vil si teori og oppkjøring.. chicken

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk papirer i dag..

7500 kr i bot, å må ta full førerprøve på nytt.. Det vil vel si teori å oppkjøring..

Forbanna griske jævler! Eneste norge tenker på er faen meg penger penger penger!!!!!

I sverige tenker dem tydeligvis mer på hva folk synes om sitt eget hjemmland.. Skulle ønske jeg bodde i sverige!

Hvordan kan jeg søke om å få kjøre moped da ? Hva må jeg gjøre og hvem må jeg spørre?

Hadde ikke du hatt lappen i mer enn 2 år da?

Det er jo i den tiden prøvetiden gjelder. Og da skal du være utenofor prøvetiden og skal egentlig slippe å ta lappen om igjen. Jeg kjørte i 81 km/t i 50'en i 2004. Det ble 6mnd uten og 9000 i bot. Jeg var innenfor prøvetiden, og måtte ta lappen opp igjen. Mistet A . B. BE . Fikk A igjen siden jeg hadde hatt A1 i 2 år. Det jeg lærte den gangen var å ikke underskrive noen papirer nestegang (hvis det skulle skje) for da kan de bare sette en straff uten at du kan ha noen som helst invirking i en eventuell rettsak. Og da ville du også fått noe mer info om det du hadde lurt på hvorfor slik og slik i en rettsak.

3mnd uten lappen går fort det. Første månenden går treigt, og resten går av seg selv. Lykke til videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som har blitt satt inn som følge av forfortkjøring??? Heter seg at man blir satt inn for ekstreme hastigheter, men praktiseres dette ved kjøring i 100sone ol???

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt OT: den skal dobles... Svensk-norsk bøtesjokk

Allikevel er det rene lottoen i forhold til Norske satser. Dessuten er 4000 SEK litt satt på spissen 3500 NOK. (8-10)

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være for det er mer alvårlig å kjøre fort i 50 sona kanskje?

Sto vertfall med meg at "personen må ta full førerprøve"..

Regner med det vil si teori og oppkjøring.. chicken

Grunnen til at det er mer alvorlig å kjøre fort fort i 50sona sier vel seg selv da siden 50soner som regel er i såkalt tettbebyggde strøk å slik.........

Men 70soner å slikt er som regel ikke i tettbebyggde strøk.....

Men vis man først skal kjøre litt fort for så kan man vel heller ta turen ut på e6 for eks mye tryggere å kjøre fort der enn i en 50sone.......

Jeg vil også hevde at det er mere moralsk riktig å kjøre for fort på e6 enn i en 50sone selv om begge deler er brudd på traffik reglene............

Men Norge begynner vel å bli litt latterlig nå a, man mister jo lappen selv om man får en sledd som du ikke mente å få i det hele tatt lol......

Mange av politifolkene forstår jo ikke hvordan enkelte bahhjulstrekkere oppfører seg på vintersføre..........LOL........Politiet burde fått opplærling i hvordan de ulike biltypene oppfører seg før de begynnter å uttale seg..........

Mvh Excurision

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider