Rabagast1 Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Det nærmer seg tida da jeg skal ha den stakkars stasjonsvogna inn på Eu-kontroll, og jeg tenkte jeg skulle gå over den og se at alle trivielle ting funker. Nå viste det seg at ryggelysene ikke fungerer. Det første jeg tenkte var at kanskje pærene er gåene, så jeg prøvde å sjekke de. Neida, der var alt i skjønneste orden. Hvor kunne da problemet ligge? Jeg har lagt merke til at det henger ei sort ledning ned litt bak motoren/foran girkassen. Den var ganske tykk, så jeg tenkte at det var sikkert ei jordingsledning som hadde vært kobla på en stereo en gang. Kan denne ha noe med ryggelysene å gjøre? Og i så fall, vet noen hvor den kanskje skal monteres? Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 ledningen skal nok på ryggelyskontakten på girkassen. viss ikke så er def. ryggelys bare en 1'er feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 På min gamle 240, sleit jeg av ledninga til ryggelyset.. Ledningen kom opp gjennom hullet hvor girstanga står.. og gikk videre opp i midtkonsollen hvor det ligger en kontakt (en to polet blå synes jeg å huske) Den går fra der og ned på girkassa.. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Februar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Den ledninga som kommer opp er der, men jeg mistenker at det er samme ledning som bare henger rett ned ... at den ikke er koblet i andre enden Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg