Gå til innhold

Kjøpt VW Polo. Godt kjøp?

Ranger emnet

mistercartman

Anbefalte innlegg

Er det gasser??

Syns 30' var greit, men ville ikke betalt det, for å si det slik. Men dersom man trenger en bil man ikke gidder å gjøre mye mekanisk med, er det jo bra :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med ny bil!

Synes det hørtes ut som et riktig bra kjøp! :)

Har samme bilen, og er ikke akkurat imponert over 1,3 literen, men den bruker jo nesten ingenting på mila. Så som student er den jo alle tiders!

Kanskje ikke akkurat nødvendig å legge alt for mye penger i den.. Men ordne rust, skraper i lakken etc, samt noen greie dekk og felger og ikke minst nye fangere fremme og bak, så har du jo en alle tiders fet bil :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett at senere modeller har fangere som dekker helt ned? Noen som vet hvor man billigst får tak i disse? De er jo penere enn de enkle som sitter på den jeg har. Synes Polo`en bruker lite, men det går med litt allikevel. Blir mye -10 kaldstarter for tiden, og korte kjøreturer (ingen motorvarmer :( )

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett at senere modeller har fangere som dekker helt ned? Noen som vet hvor man billigst får tak i disse? De er jo penere enn de enkle som sitter på den jeg har. Synes Polo`en bruker lite, men det går med litt allikevel. Blir mye -10 kaldstarter for tiden, og korte kjøreturer (ingen motorvarmer :( )

Jeg har en bakfanger.. den store typen.. Riktignok skjært ut til eksos på den.. Send pm om du er interresert.. Har forresten helrøde baklykter og..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har nå snittmålt Polo`n til ca 0,9 liter pr. mil. Tipper den bruker såpass fordi:

Motoren startes i -5 grader, står i kø til jobben, står i kø hjem, og når det ikke er kø kjører jeg i ca 120km/t.

Og man må jo alltid gi bånn gass for å få noe særlig drag :) . Blir ikke gunstig drivstofføkonomi av sånt.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er første april overstått, og jeg hadde funnet på den beste spøken. Skulle ringe samboeren min og si at politiet hadde ringt, fordi hun hadde kjørt på noe og stukket av. Grunnen til at jeg trodde hun ville gå på, var fordi hun sa hun trodde hun hadde vært borti noe sist hun var på Ikea :) i slutten av mars.

Da jeg kom ned i garasjen hadde jeg tilfeldigvis parkert bilen en annen vei enn jeg pleier, og da så jeg at den faktisk var skrapet opp :)

Aprilsnarr som backfira.

ixus001.jpg

Tipper rubbing og polering fjerner det værste.

Så pass på hva dere spøker om, it might come true :)

Og til dere som lurer; Det er en vegg hun har vært borti, ikke en bil.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er første april overstått, og jeg hadde funnet på den beste spøken. Skulle ringe samboeren min og si at politiet hadde ringt, fordi hun hadde kjørt på noe og stukket av. Grunnen til at jeg trodde hun ville gå på, var fordi hun sa hun trodde hun hadde vært borti noe sist hun var på Ikea :) i slutten av mars.

Da jeg kom ned i garasjen hadde jeg tilfeldigvis parkert bilen en annen vei enn jeg pleier, og da så jeg at den faktisk var skrapet opp :)

Aprilsnarr som backfira.

Tipper rubbing og polering fjerner det værste.

Så pass på hva dere spøker om, it might come true :)

Og til dere som lurer; Det er en vegg hun har vært borti, ikke en bil.

bra lista di var på plass da :)

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si at jeg følte en liten forrandring i drivstoff forbruket da jeg skiftet pluggene.., om de har søtte der lenge så kan det hjelpe på..

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider