Gå til innhold

Selges: VW Golf/Vento TDK motordeler

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Selger en del motordeler til Golf/Vento TDK (aaz-motor). Det meste bortsett fra girkassen passer sikkert Passat TDK også. Motoren ble overhalt for ca 15.000 km siden, så ting er i god forfatning. Grunnen til at deler selges er at jeg skal bytte motor i bilen etter at ventilløftere og kamaksel gikk til blokksbær etter feil justering av dieselpumpe. Jeg hadde uansett tenkt til å bytte motor så derfor gidder jeg ikke å koste på denne noe mer.

Ikke sikkert jeg husker å legge ut alt med en gang...

Gi bud på PM. Delene går forholdsvis billig. Store ting må avhentes. Mindre ting kan sendes ved forhåndsbetaling. Vil helst at kjøper skal hente delene slik at han/henne kan beskue deler før en evt. handel. :)

*Topp. Ventilløftere og kamaksel må byttes. Ventilene ser ikke ut til å ha tatt noen skade. Kambukkene er også hele. Ventiler og seter ble slipt ved overhaling, ventiltetningene ble også byttet. Dieseldysene, glødeplugger og glødeskinne sitter på toppen.

*Blokk med stempler, råder, 1 år gamle oljeunderspylingsdyser, veivaksel, nå 1 år gammel oljepumpe, vacumpumpe, skvalpeplate og bunnpanne. Rådelagere og stempelringer ble byttet ved overhaling. Sylindervegger ble honet.

*Starter. Fungerer bra!

*Dynamo 70A. Virker bra!

*Dieselpumpe. Hele pumpa må justeres opp igjen i benk.

*Innsugsmanifold.

*Turbo KKK K14 og eksosmanifold. Ingen slakk i turbo virker det som.

*Servopumpe.

*Girkasse. Denne har en ulyd i revers, trolig fordi det mangler et par tenner på reversedrevet i kassa. Ingen ulyder ellers. Ryggelysbryter må trolig byttes.

Kommer ikke på mer i farten iallefall. Dersom noen savner noe TDK-deler (aaz) kan man bare spørre om jeg har det.. :)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prisantydning på manifold med/uten turbo? og er den fri for sprekker?

Eksosmanifold skal være fri for sprekker. Jeg kan ta en titt til på den for å være helt sikker, men har ikke sett noe iallefall.

Manifold alene går for ca 400 kr. Turbo og manifold sammen går for 1250 kr.

Priser pluss evt. frakt :)

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld for O.T. men hvor mye er en slik motor verdt?

Må visst fort oppi 8-10.000 for en bra motor (ren motor) hos huggeren for en slik motor, også er de noe vanskelige å få tak i. Det er mye. Er jo gammel teknologi.

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å faen, jeg har en som bare har gått 95.000... kanskje jeg skulle selge den istedet for å sette den i caddyen da...

Dette er klippet fra bruktbildeler.com, motoren står ved Hedmark Bilsenter.

Motor diesel - VW - GOLF III 92-97 - 1,9 3DØRS - Årsmod. 93

- Kvalitet: B- DeleNr: 54746- Pris: 7000

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider