BMW324TDa Skrevet Mai 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2003 Er det ingen film mellom den lyseste som kompisen din har og den du har??? Er ingen i mellom. Derimot en som er enda mørkere. Eg har 43%, den mørkeste er 4% og den lyseste er 24%?. De har bare den typen med solfilm på BilXtra, såvidt eg vet. BilXtra er vel det som eg liker å kalle CD Cardic. Er vel det som står på filmen i hvertfall tror eg. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Originally posted by rdl jeg bruker 43% film fra bilxtra rundt på hele bilen... trenger ikkeno bedre! Går dette igjennom kontrollen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Originally posted by mfafa Går dette igjennom kontrollen da? næh ;) Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Originally posted by mfafa Går dette igjennom kontrollen da? nei ingen form for film på siderutene foran er lov i norge :) Å legge film er en enkel sak. Best resultat hvis du tar ut vinduene. Tips. Bruk vann på det du eventuelt skal bruke til å stryke filmen ut med så det ikke blir riper. :) Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 hvilke regler/lover fins for solfilm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Originally posted by Zievert hvilke regler/lover fins for solfilm? At det ikke er lov å ha på sideruter foran og frontrute. Ikke lov til å ha noe der. Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 ikke lov til å ha det nei, men en viss som kommer originalt på tonede vinduer er tilatt. men nå er jo bilen min eu godkjent de neste 2 år da.... og hvem godkjenner på naf lixom? men.. hmmm..... til deg som trenger tips ang soting.... jeg kjøpte alle vindeuen nylig til bilen min.. og sota dem foregårs. jeg tokk bilder underveis. men ble rimelig mørke. men jeg kan forklare... Step: 1 om du kan ta ut rutene dine, så gjør det, Blir best resultat, Legg filmen over ruta og kapp til sånn ca str! 2 vask ruta di helt rein sørg for at det er 100% rent 3 bland ut vann med stor mengde salo, jo mere desto bedre 4 skvett på et tynt lag med såpevannet over hele ruta 5 Hvis du får låne mammas kjøkken bord så sprøyt et tynt lag med vannet på bordet, så legger du filmen over bordet, Vakumet limer filmen til bordet så du kan jobbe fritt! 6 Brukt 2 teip biter, en på hver av sidene på hjørne kanten, for så å skille filmen fra folien 7 Sprøyt tynt lag med vannpå selve filmen nå, (på lim siden) 8 Legg deretter filmen på ruta og stryk den bortover til den ligger riktig fordelt over ruta. 9 bruk vindus nal og stryk ut alt vannet under filmen 10 når alt vannet er ute og filmen sitter skikelig på, bruker du kniven du fikk med og kapper kanten, ikke kapp rett med ruta men ha en 30 graders vinkel INNOVER i ruta, for at filmen ikke henger utenfor 11 når du har gjort det , så bruker du den lille plast biten som følgte med for å presse ut det lille som er av vann og eventuelt av bobler, men gjør det pent unngå riper i filmen 12 bretter folien seg i kantene så du får en luft åpning, bruk hårføner og smelt kanetn på plass 13 Når du er fornøyd med resultatet , tar du elektro teip rundt kantene på vinduet for å lime filmen, og være sikker på at den ikke løsner under sveiving/montering (OBS! Ikke bruk teip på TOPPEN av vinduet og den kan sveives, ser ikke så innmari pent ut, men kun kantene som er utsenfor synets rekkevidde) 14 På toppen av vinduet kan du derimot bruke klarlakk/neillakk til å lime kanten, da sitter filmen væffal på når du strekker armen ut av vinduet for å betale bommen, om skjprta de skraper i kanten... Verre enn dette er det ikke..... jeg tokk mine ruter på kjøkkenet hjemme.... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 her kan dere jo se NOEN bilder av jobben væffal..... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 om noen kaller meg svarting her, så skal dem få opleve spikermatter på neste treff! Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Tok du ut bak vinduet ditt når du sota det???? Hvordan får du film til å ikke bli full i bobler og brette seg på bakvinduet..... Det er jo buet..... Varmer du filmen på utsiden først slik at den får passform til vinduet???? Noen som har forslag/erfaringer??? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 tror foliatec selger solfilm som passer bakruta på bilen din og er ferdig buet/tilskåret. ellers kan du dele filmen opp i horisontale strimler på 15-20 cm før du legger den på, da blir det mindre krøll på den. fin guide av rdl, men jeg har dårlig erfaring med teip og ville brukt neglelakk rundt hele kanten. pass bare på at den kan slites bort og da må du legge på ny. teip bare løsner, og det ser så teit ut hvis det ikke er helt skjult.. Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 Originally posted by zlinky tror foliatec selger solfilm som passer bakruta på bilen din og er ferdig buet/tilskåret. ellers kan du dele filmen opp i horisontale strimler på 15-20 cm før du legger den på, da blir det mindre krøll på den. fin guide av rdl, men jeg har dårlig erfaring med teip og ville brukt neglelakk rundt hele kanten. pass bare på at den kan slites bort og da må du legge på ny. teip bare løsner, og det ser så teit ut hvis det ikke er helt skjult.. Ok, takker Hvem selger Foliatec film da??? Noen i Bergensområdet? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 eikermotorshop.no fører foliatec, tror powerzone og mange andre også gjør det. hvis du får mange bobler når du legger på solfilmen kan du sette bilen i sola så den blir kokvarm inni, det hjelper litt. men tror du må gjøre det innen et døgn eller noe.... Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 Hvem selger Foliatec film da??? Noen i Bergensområdet? Etter det eg har hørt, skaffer han AST i fyllingsdalen ferdigklipt soting. Men hvor mange kommentarer og måneder det tar før du egentlig får det, er heller uvist Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hercem Skrevet Juli 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2003 Originally posted by BMW324TDa Etter det eg har hørt, skaffer han AST i fyllingsdalen ferdigklipt soting. Men hvor mange kommentarer og måneder det tar før du egentlig får det, er heller uvist Flere med samme erfaring når det gjelder AST Performance :rolleyes: AST skaffer film fra CFC. Faktisk så tror jeg etter å ha hørt med Eclipse at CFC ikke selv produserer filmen. Husker ikke navnet på produsenten, men han på Eclipse mente de hadde 40% av markedet i Tyskland. Her kan det bestilles direkte fra CFC sin webshop. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg