Wibla Skrevet Juli 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2003 lurer på å sote rutene på bilen min og, men hvor pent blir det på en bil som er (lyst) blå metallic? :( Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Juli 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2003 Originally posted by Wibla lurer på å sote rutene på bilen min og, men hvor pent blir det på en bil som er (lyst) blå metallic? :( Skaff deg lys blå sotefilm da! Jeg synes ihvertfall at det er fett med soting i bilens farge. Skiller seg litt ut fra alle jallarånere med limosoting. Jeg synes det kan se svært så bra ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2003 Originally posted by SunnyGTi2.0 Skaff deg lys blå sotefilm da! Jeg synes ihvertfall at det er fett med soting i bilens farge. Skiller seg litt ut fra alle jallarånere med limosoting. Jeg synes det kan se svært så bra ut. Jepp, det kan jeg jo gjøre, hehe, aner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det før egentlig... kan jo bli ganske fint og.. blir et helvete å sote smårutene bak på mazdaen men :D Edit: den lille ruta på døra, og den ruta mellom karmen og bakluke-karm'ish.. Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hercem Skrevet Juli 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2003 Nå er det under 2 uker til jeg får "silver" film på bilen min. Håper det blir bra på bilen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Juli 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2003 vet om flere som blander litt av bilens farge i klarlakk og lakkerer rutene (på innsiden) med det. ser bra ut det! Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Juli 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 Originally posted by zlinky vet om flere som blander litt av bilens farge i klarlakk og lakkerer rutene (på innsiden) med det. ser bra ut det! ja det er en fordel det, siden det kan bli litt værre å få av igjen, men fester lakken seg til ruta da? eller kanskje de har noe mellom selve ruta og lakken? Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bidz Skrevet Juli 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 til opplysning så er det faktisk LOVLIG med 30% soting på de framre siderutene (altså 30% mørkere enn standard). Les det siste NAF bladet (eller mulig det nest siste), der står det en artikkel om det - grunnen er at biltilsynet/politiet ikke har måleutstyr for og avgjøre om det er ulovlig eller ikke. Det er faktisk lovlig med FILM på frontsiderutene, f.eks. film som hindrer at glass-sprått havner i trynet på en ved påkjøring osv, men opp til 30% mørkere kan de ikke måle om det er lovlig eller ei, ergo er det lovlig. Siden det er artikkel om det i NAF bladet, og de sier at det er lovlig der, så regner jeg med at det er det og :) Siter 04 Mercedes-Benz CLK Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6 xFord Sierra 2.0iS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 men hvem vil sote frontrutene ? .. det er jo _veldig_ liten vits.. ;) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Juli 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 Originally posted by Wibla men hvem vil sote frontrutene ? .. det er jo _veldig_ liten vits.. ;) Omtrent like mye vits som å sote resten av rutene, trodde da jeg. Pluss at det ser en hel del bedre ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 Originally posted by SunnyGTi2.0 Omtrent like mye vits som å sote resten av rutene, trodde da jeg. Pluss at det ser en hel del bedre ut. tjo.. vil det være no forskjell når man kjører da ? ( f.eks. hvis det regner som et helvete osv.. ) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Juli 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 Originally posted by Wibla tjo.. vil det være no forskjell når man kjører da ? ( f.eks. hvis det regner som et helvete osv.. ) Det vil nok ikke ha noe særlig mye å si når det regner ute og ikke er noe særlig lyst, men en av grunnene til at folk soter rutene er jo at det skal se kult ut. Og i og med at det ser mye bedre ut med alle rutene (utenom frontruta) sotet enn å bare ha de bakre rutene sotet, så er det jo vist å sote dem. (phhf.. lang setning det der:rolleyes) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2003 Originally posted by SunnyGTi2.0 Det vil nok ikke ha noe særlig mye å si når det regner ute og ikke er noe særlig lyst, men en av grunnene til at folk soter rutene er jo at det skal se kult ut. Og i og med at det ser mye bedre ut med alle rutene (utenom frontruta) sotet enn å bare ha de bakre rutene sotet, så er det jo vist å sote dem. (phhf.. lang setning det der:rolleyes) hm, tror vi har prata litt forbi hverandre nå egentlig, jeg mente frontrute som i frontruta.. ikke siderutene foran :D Blir fort stygt når bare bakrutene er sota forsåvidt.. spørs helt på bilen og men :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quiet Skrevet Juli 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2003 Originally posted by Wibla hm, tror vi har prata litt forbi hverandre nå egentlig, jeg mente frontrute som i frontruta.. ikke siderutene foran :D Nå har det seg jo sånn at bidz prata om SIDERUTENE foran, hva med å lese? Siter -=Streetmeet.net=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2003 Originally posted by Jessheim-råner Nå har det seg jo sånn at bidz prata om SIDERUTENE foran, hva med å lese? Hvis du leste litt mer, så vil du også se at jeg så den feilen, hvis du leste så langt... :rolleyes: Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bidz Skrevet Juli 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2003 det som er ganske stilig er og gjøre følgende (også lovlig da): 30% mørkere sotefilm på front-siderutene (ikke frontruta), 45-50% på siderutene bak, så 65-70% på bakruten. Da får en et gradert utseende som ser meget bra ut, og alle rutene vil uansett se veldig mørke ut, siden det er mørkere film på alle rutene (f.eks. soter en kun siderutene og ikke bakruten ser det fortsatt lyst ut pga. lyset som kommer gjennom bakruten). for mørk sotefilm ser jalla ut.. f.eks. mørkeste til biltema og slikt.. plastikk-look. Også når det gjelder sotefilmen til BilXtra som mange sier er så bra.. vel.. still bilen i litt sollys, så ser dere at filmen har et kraftig blåskjær i seg, som er stygt! FoliaTec filmen selges bl.a. hos Alle CD-Cardic butikker/forhandlere (over hele landet) - og anbefales på det varmeste.. MEGET enkel og jobbe med, samt at filmen er 2-sidig, dvs. at den ser meget mørk ut på utsiden av bilen, men på innsiden av bilen merker en nesten ikke forskjell (ergo bra sikt som er kjekt). Siter 04 Mercedes-Benz CLK Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6 xFord Sierra 2.0iS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg