Gå til innhold

Solfilm

Ranger emnet

Darkstar

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er jo fler grunner til at man vil legge på film på rutene enn at det ser fett ut..

nå om sommern for eksempel er det jo digg at ikke bilen blir så sinnnssykt varm etter noen minutter i sola..

også beskytter de somregel mot UV stråler som har en negativ effekt på for eksempel skinn ;)

jeg synes mørk toning er fint på lyse biler, og omvendt..

derfor skal jeg selv ha rimelig lys film rundt hele, bortsett fra frontruta ja.. :D

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVa synes folket om f.eks 30%-film på siderutene foran og bak, og et slikt bredt "rullegardin" som dekker hele bakruten på en sort nissan sunny?

Grunnen til at jeg vurderer å skaffe meg rullegardin i stedet for å sote, forstår dere hvis dere har tatt en nærmere titt på bakruten til en sunny. (den har en _kraftig_ bøy øverst og den har sånn derre "dot-matrix"-greier rundt kanten :( )

Kunne dette blitt fint eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka med varmetråder? kjenner en som har koblet ut varmetrådene sine for å ikkje ødelegge sotingen.. bare dårlig sot som ikkje tåler det eller?

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jackpot

jeg synes mørk toning er fint på lyse biler, og omvendt..

derfor skal jeg selv ha rimelig lys film rundt hele, bortsett fra frontruta ja.. :D

Veldig få som har lys toning.. kunne vært morsomt å prøvd det på min bil :) Men det som er så kjedelig er at da må man nesten tone bakruten også, for det vil vel se rart ut med sånn mørk rullegardin!? (med lys ser det sikkert enda værre ut) ...Noen sider man kan se forskjellige typer sotefilm??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jackpot

også beskytter de somregel mot UV stråler som har en negativ effekt på for eksempel skinn ;)

Eh, UV stråler går ikke gjennom glass... Går ikke ann å bli solbrent gjennom ei glassrute;) Det er selve sol-lyset som tar skinnet.. Å da er jo soting grei å ha ja:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider