Gå til innhold

Referat mini-meet Bryn Senter 18.02

Ranger emnet

ArraKiss

Anbefalte innlegg

IGJEN snakker du uten å vite facts.. Bilen er ikke påkostet tuning eller annet. Den er påkostet Storserivce, Reg.reim og vannpumpe, nye skiver og klosser hele veien rundt, samt andre småting som har med "sikkerhet" å gjøre... Har ikke kjørt rundt med trafikkfarlig bil. DET er rimelig IQ fattig å gjøre..... Så jeg synes du er litt kjapp i avtrekkeren her! Man as.... Bilen er tross alt en 2000 modell å ikke en rusten gammal holk!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt hissig eller, dårlig dag eller noe slikt. hvorfor tok du ikkje en eu kontroll da og var ferdig med dette, litt seint etter ett halvt år, har faktisk lest tråden din helt, og er mye der eg ville latt vera å kjøpe å heller fått godkjent bilen, er da tross alt viktigere dette da, Ikkje rakke ned på politiet når du har gjort tabben, eneste tabbe de gjorde var og la deg få kjøre videre, men nok off topic her nå, var ikkje meiningen å få deg sur da, burde da tåle mer enn dette, men synest det var litt merkelig at en 2000 modell ikkje var eu godkjent,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en super dag jeg.... Men er bare sånne mammagutter som deg som irriterer meg når du ikke veit et kvekk om bakgrunnen eller hele historien. Merkelig interesse du har for politiet og deres arbeid... Og en annen ting, det har ikke stått på penger, når ble det nevnt egentlig? Dersom du virkelig hadde lest tråden min kunne du sett at jeg skriver at jeg måtte legge noen av delene mine på vent fordi jeg setter bilens stand høyere enn delene jeg ville kjøpe. M.a.o. bruke mest mulig penger på slitedeler. Synes det ikke er en tabbe å kjøre med en bil som er i tipp topp stand jeg, som sagt ble feilen utbedret rett etter første eu-kontroll. Og om JEG ikke gadd å bestille time igjen rett etterpå så er vel det samme for deg vel? Det at bilen faktisk ER i forskriftsmessig og å ha det på papiret er bare en formalitet. Papirer på mangler etter første kontroll og papirer på utbedringer er nok dokumentasjon for meg.... Og det var det også for politiet. Du har en SÆR interesse gutt... Case Closed! spar meg for flere kloke utsagn... Jesuz...

Btw: når ble November til Februar 6 mnds forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at bilen faktisk ER i forskriftsmessig og å ha det på papiret er bare en formalitet. Papirer på mangler etter første kontroll og papirer på utbedringer er nok dokumentasjon for meg..

Dette er ikke for å skape noe diskusjon igjen, og jeg vet ikke hele historien, men tenkte jeg kunne nevne det for det.. :)

Joda, det er en formalitet, men når noen tar skilta dine når den er begjært avregistert, så koster det penger å få dem igjen. Bilen er vel i teorien heller ikke lov å kjøre med når det er gått ut begjæring på den, samt at det ikke er sikkert et forsikringsselskap ville gitt full uttelling om det skulle skje noe..

Nevner det bare, på et generelt grunnlag.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, og jeg er HELT enig... men poenget mitt med andre parten her var at jeg var smertelig klar over det faktum at bilen var begjært avregget. Men kontrollen var altså bestilt og vil bli foretatt denne uka... om noen skulle lure på det også :rolleyes:

Men dette er igjen MITT problem og jeg ville frem til at bilen ER i riktig stand, at jeg IKKE har nedprioritert mangler som skulle utbedres.. men at det var selve etterkontrollen jeg var sent ute med... Det skal også nevnes at bilen ikke har vært i normal bruk i dette tidsrommet. Nettopp av nevnte grunner som forsikringsproblemer osv...

Bra noen har et klart syn på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, og jeg er HELT enig... men poenget mitt med andre parten her var at jeg var smertelig klar over det faktum at bilen var begjært avregget. Men kontrollen var altså bestilt og vil bli foretatt denne uka... om noen skulle lure på det også :rolleyes:

Men dette er igjen MITT problem og jeg ville frem til at bilen ER i riktig stand, at jeg IKKE har nedprioritert mangler som skulle utbedres.. men at det var selve etterkontrollen jeg var sent ute med... Det skal også nevnes at bilen ikke har vært i normal bruk i dette tidsrommet. Nettopp av nevnte grunner som forsikringsproblemer osv...

Må bare si at jeg støtter Marius(ArraKiss) 100% her. Skjønner ikke hvorfor dere har så mye meninger om dette. Det er jo hans problem at han blir avskiltet hvis politiet sjekker bilnummeret hans. For andre billister har jo ikke dette noe å si når det er en 2000modell og han har fikset alt som ble nevnt på EU kontrollen. Hadde det vært en gammel rust holk som var farlig for andre billister pågrunn av feks dårlige bremser osv, så kunne jeg skjønt at folk brydde seg. Men denne er da i helt tipp topp stand, det er bare at ikke det står i papiret. Så da har vel ikke det noen betydning for dere andre.

Blir oppgitt av at folk skal blande seg så mye borti dette jeg. Tenk på deres egne biler isteden. hver person må få gjøre det slik man vil, sålenge det ikke går utover andre. Og det gjør det ikke her

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. la oss glemme den saken nå...

Var veldig hyggelig som nevnt tidligere, å jeg støtter opp om at vi burde få til sånne små-treff oftere! Kanskje skru ned volumet på stereon bittelitt neste gang da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IGJEN snakker du uten å vite facts.. Bilen er ikke påkostet tuning eller annet. Den er påkostet Storserivce, Reg.reim og vannpumpe, nye skiver og klosser hele veien rundt, samt andre småting som har med "sikkerhet" å gjøre... Har ikke kjørt rundt med trafikkfarlig bil. DET er rimelig IQ fattig å gjøre..... Så jeg synes du er litt kjapp i avtrekkeren her! Man as.... Bilen er tross alt en 2000 modell å ikke en rusten gammal holk!

Mekelig hvor dust du kan bli over dette da. er langt ifra noen mammadalt men kan virke som du er en stor rikmanspappadalt som får alt du peker på, mens mange andre faktisk må jobbe for det de vil ha, Og hvorfor er politiet dust da det egentlig er du som er den store duster her, du gjorde en stor tabbe med å la vera å eu godkjenne bilen, så hvorfor er det politiet som er drittsekker da, hadde egentlig ikkje trodd en mann på snart 26 år oppføres seg slik som det du gjør da, synd dette men håper du kan roe deg, for dette var barnslip oppførsel av deg, eg spurte kun igrunn hvorfor bilen din en 2000 modell var begjeret avskiltet, noe som i grunn er dustete,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker... Du er jaggu meg 30 år (ifølge profilen din) og om noen skal omtales som barnslig så blir det vel deg? Tabbe å ikke godkjenne; Ja kanskje det.. men bilen var ikke noen fare i trafikken på noe tidspunkt som du vil ha det til. Og kjære deg, er det noen som jobber for å få til prosjektet mitt så er det meg.... Jeg har ikke fått noe gratis her om du tror det! Har jeg sagt politiet er dust? Hvor sier jeg det? Jeg synes det var kjempeålreit av dem å bruke skjønn istedetfor formaliteter i en så åpenbar sak... Hele essensen ligger jo i at jeg ikke etterkontrollerte bilen... ikke at jeg IKKE sørget for at bilen ble reparert. Men jeg spesifiserte jo ganske klart i første post om hvorfor den stod i fare for å bli avskiltet.... Men dette har falt helt ut av proposjoner.. vi er uenige om det som ble gjort var rett her... Thats it! Ha en Flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo alt fryd og gammern.. :)

Flott å se at politiet faktisk bruker litt skjønn, og ikke tar skilta og gir deg ekstrakostnader og merarbeid, siden bilen faktisk er fiksa og kontrollen bestilt..

Det jeg nevnte tidligere var på generell basis, og ikke kritikk eller noe slikt, slik at du ikke oppfattet det feil (noe det ikke virket som du gjorde heller).. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo alt fryd og gammern.. :)

Flott å se at politiet faktisk bruker litt skjønn, og ikke tar skilta og gir deg ekstrakostnader og merarbeid, siden bilen faktisk er fiksa og kontrollen bestilt..

Det jeg nevnte tidligere var på generell basis, og ikke kritikk eller noe slikt, slik at du ikke oppfattet det feil (noe det ikke virket som du gjorde heller).. :)

Jada, det var også min mening.. for det hadde vært flisespikkeri å tatt skiltene synes nå jeg da. Men siden jeg hadde dokumentasjon på alt så var det jo ikke noe problem... etter en lang diskusjon da...hehe... Men krangel var det ikke på langt nær!

Jeg tok det helt fint det du sa, ikkeno stress Marvil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var da faen til mas om denne jææææævla eu gokjenninga da!!!! Arrakiss,såklart det er du som har rett her=)virker jo helt blåst i skallen han andre karen her..er det noe jeg hater i denne verden er det: eu godkjenning og fartsdumper=) når er bilen din regga??jeg har en 99 mod,men den ble regga i 2000,så da skal den vel inn på eu godkjenning til våren ,ifølhe siste sifferet på skiltet da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var da faen til mas om denne jææææævla eu gokjenninga da!!!! Arrakiss,såklart det er du som har rett her=)virker jo helt blåst i skallen han andre karen her..er det noe jeg hater i denne verden er det: eu godkjenning og fartsdumper=) når er bilen din regga??jeg har en 99 mod,men den ble regga i 2000,så da skal den vel inn på eu godkjenning til våren ,ifølhe siste sifferet på skiltet da=)

Ja det er heeelt jævlig til mas også da :D

Nemlig, Eu-godkjenning uten å være eu-medlem er fucked, men det er en heeelt annen diskusjon! Skal nå inn på kontroll til Torsdagen! Min er regget 11/99 men er en 2000 modell! Du kan sjekke når du skal inn på kontroll på http://www.vegvesen.no bare å skrive inn reg.nummeret ditt der i en slik egen tjeneste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider