Gå til innhold

Dynopapir: 2-liter Honda ITR yter 232 WHP


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Her er tråden på H-T om dette bygget. ITR-motorer er 81*87.2 originalt; Denne har 85 mm. borring (resleevet) og 87,2 mm. slaglengde = 1979 CCM.

11.5 CR

ITR head [uportet, red. anm.]

PORTFLOW springs and retainers (stock valves)

JUN 3 cams

RPM servcice 70 TB

SKUNK2 PRO series IM

PROFAB header

on full exhaust 2.5 straight thru with N1 style muffler

tuned on PUMP gas

this is all done on a MUSTANG DYNO which reads 5% lower than a DYNOJET and 10-12% lower than a DYNOPACK.

dyno2.jpg

 

Veldig hyggelig setup som viser at rett matchede komponenter i samspill kan gi temmelig god ytelse. JUN AUTO sine steg-3-kammer yter også bra i denne setupen; ganske universale kammer, forutsatt at man har minst 11:1 i statisk kompresjonsforhold; oppgradérte retainere/keepere/låser sammen med stivere ventilfjærer er en selvfølge). 151 footpounds, eller 204 newtonmeter dreiemoment på hjula er heller ikke så alt for ille. USDM ITR-motorer yter vel omentrentlig 175-185 WHP originalt (avhengig av typen dyno).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår