Gå til innhold

Tennigsproblem på bmw e30

Ranger emnet

bmw-boy

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et lite problem med bmw'n det siste. Det er en bmw 318i 87modell. Jeg hadde problemer med å starte den, så viste det seg at det var en børsteregulator i dynamoen som var ødelagt, den ble skifta i går. Da begynte batteriet å bli ladd mer.

Problemet er at bilen ikke starter lett. Når jeg vrir om nøkkelen så kommer det sånn "startelyd", men motorn starter ikke med en gang. Før så starta den med en gang jeg vridde om nøkkelen, nå må jeg vri om et par ganger før den er i gang. Jeg har nytt batteri, tennplugger, og børsteregulator, så det er ikke noe galt med de.

Er det noen som kan tenke seg hva som er galt?? Gjerne en forklaring på hva jeg må gjøre(helst uten for mange mekaniske uttrykk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som har noen forslag? Jeg har en følelese på at det kan være starteren som er ødelagt, eller kanskje effektcoilen. kan det stemme?

det er jo enten eller med både starter å coil.. hvis starteren slår inn så er den jo i orden.. men sjekk f.eks pluggledninger å fordelerlokket/rotor.. kan hende feilen ligger der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig starterinnslaget ditt som er tregt/dårlig smurt.

Plukket selv ut starteren i forrige uke pga av jeg måtte prøve å starte slik ca 20-40 ganger for å endelig få starteren til å dra rundt. Da vi tok ut starten var det et MASSE slagg som lå på tannhjulet som flytter seg inn på svinghjulet da du vrir om nøkkelen.

Denne rensker vi, filte taggene rimelig rette og smurte den slavisk opp. Startet 20 ganger på første kakk nå ;) Men noen ganger, hvis bilen har stått i 4-5 dager så kan det hende at den er litt treig. Er jo ikke mye smøringsvennelig vinteren med sine blå minus.

Er det forresten en M10 eller M40 vi snakker om ?

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider