Gå til innhold

Hvordan er den nye teoriprøven??

Ranger emnet

Chrysler

Anbefalte innlegg

hørte at stryk % på den nye prøva er 93% :(....

hvordan klarer de det?? synes det var enklere og ta den nå en da jeg tok lett-mc prøven... ikkenoe lurespørsmål, eller svar hvor flere av alternativene var en liten tolkning fra og være kliss like...

1989 BMW E30 320i Touring

1984 BMW E30 320i (spiker)

2000 Suzuki Intuder 125ccm (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan klarer de det??

Det klarer de fordi de er slappe og leser lite og forventer at prøven skal gå av seg selv. Så sutrer de etterpå fordi prøven er så jævlig vanskelig...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen fra den gamle prøven er att det er kun ett svaralternativ på hvert spørsmål. Man kan kun få en feil på kvart spørsmål, i motsettning til den gamle der man fikk to feil når mann krysset av feil.

Man kan nå ha 7 feil på 45 spørsmål.

Min mening er att den ikke har blitt så mye lettere, fordelen med den nye er att den er mindre forvirrende.

Tok selv teoriprøven for tre uker siden, stod med 2 feil. Var ikke så vanskelig som jeg trudde.

Mitt tips er å lese, tenke fornuftig og prøve å se for seg situasjonene i virkeligheten. (Vær også obs på "lurespørsmål")

Lykke til!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet til at så mange stryker er at de ikke leser nok.

Den nye prøva er letere å forstå og litt letere å finne riktig svar, siden det er 1 riktig, Jeg syntes den nye prøva var mye letere. Hjelper masse å lese gjennom hele boka 2-3 ganger.

98 Audi a6 1,8tq

92 Vw Passat 1.9tdk

82 MB Gelenderwagen 300Td

X 85 Audi 100cs quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet til at så mange stryker er at de ikke leser nok.

Den nye prøva er letere å forstå og litt letere å finne riktig svar, siden det er 1 riktig, Jeg syntes den nye prøva var mye letere. Hjelper masse å lese gjennom hele boka 2-3 ganger.

Hvordan er prøven på biltilsynet i forhold til den som ligger ute på http://www.teoriproven.no a?

Den klarte jeg første gang med 7 feil og så andre gang med 2 feil. Og jeg har ikke lest. Imorra eller overimorra skal jeg ta teoriprøva så må lese litt men er den hos biltilsynet mye vanskeligere...?

En gærning fra Lommedalen,

var hardhendt på brennstoff pedalen.

Hans styring var slurven.

Han skar ut i kurven.

Med helskru i saltomortalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er prøven på biltilsynet i forhold til den som ligger ute på http://www.teoriproven.no a?

Den klarte jeg første gang med 7 feil og så andre gang med 2 feil. Og jeg har ikke lest. Imorra eller overimorra skal jeg ta teoriprøva så må lese litt men er den hos biltilsynet mye vanskeligere...?

Er noe av de samme spørsmålene, men er nok noe vanskligere enn den på internett. Bare å bruke litt tid det, å tenke hva som er riktig svar vist det er ett spørsmål man er usikker på. Å se gjennom prøve før man er ferdig er også lurt.

98 Audi a6 1,8tq

92 Vw Passat 1.9tdk

82 MB Gelenderwagen 300Td

X 85 Audi 100cs quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den testen og er fortsatt noen teite spørsmål:

Hvilken av disse påstandene er riktige?

1)Ingen bør føre eller forsøke å føre kjøretøy når han er i en slik tilstand at han ikke kan anses skikket til å kjøre på trygg måte [den tok jeg]

4)Fører av motorvogn må ikke nyte alkohol eller ta annet berusende eller bedøvende/sløvende middel i de første seks timer etter at han er ferdig medkjøringen, når han forstår eller må forstå at det kan bli politietterforskning på grunn av kjøringen [riktig]

Fullstendig klar over det nederste, men herre. Det øverste alternativet er da på ingen måte feil?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

over to år siden jeg stod på teoriprøven, så tenkte jeg skulle se hvordan det hadde gått om jeg tok den nå - 1 feil på den på nettet :)

Leste boken en gang og svarte på de spørsmålene i teoriboken før jeg tok teoriprøven.. skjønner ikke at folk gidder å ta teoriprøven uten å ha lest..

1999 -Audi tt 1,8 turbo

1988 -Audi 100 2,3l (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider